B 2018

Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka

CHVÁLOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka

Název česky

Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka

Název anglicky

Opportunities for Development of Learner Autonomy in English Lessons

Autoři

CHVÁLOVÁ, Marie

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 209 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 8, 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9275-4

Klíčová slova česky

autonomie žáka, přesvědčení učitele, příležitosti k rozvíjení autonomie, výuka anglického jazyka, role učitele

Klíčová slova anglicky

learner autonomy, teacher beliefs, opportunities for development of learner autonomy, English lessons, teacher roles

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 5. 2021 09:40, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Monografie se zabývá příležitostmi k rozvíjení žákovy autonomie, které poskytují učitelé anglického jazyka ve své výuce na 2. stupni základních škol. Realizovaný výzkum představuje, jaké příležitosti byly žákům nabízeny, jaké povahy nabývaly pozorované vyučovací hodiny z hlediska rozvíjení autonomie a také, jaká přesvědčení měli vybraní učitelé ohledně žákovy autonomie. V rámci výzkumných zjištění je také diskutována souvislost mezi učitelovým přesvědčením a pozorovanou výukou. V monografii je také podrobně popsán postup tvorby pozorovacího nástroje sloužícího pro nepřímé pozorování příležitostí k rozvíjení žákovy autonomie. Monografie poukazuje na důležitost a rozmanitost rozvíjení autonomie a prezentované výsledky jsou relevantní jak pro učitele základních škol, tak pro vysokoškolské učitele a akademiky zajišťující pregraduální vzdělávání učitelů.

Anglicky

This monography deals with the opportunities for development of learner autonomy that teachers provide in their English lessons at lower-secondary schools. The conducted research shows the opportunities that were provided, the nature of observed English lessons with regards to learner autonomy and also teacher beliefs about learner autonomy. Moreover, research findings discuss the connection between teacher beliefs and observed lessons. The monography also describes in detail the creation of a research instrument that can be used for indirect observation of these opportunities in class. The monography points out the importance and diversity of developing learner autonomy and the research results are relevant both for primary and secondary school teachers as well as for university teachers and researchers preparing students for teaching carreer.

Návaznosti

MUNI/A/1143/2018, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty