2018
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka
CHVÁLOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka
Název česky
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka
Název anglicky
Opportunities for Development of Learner Autonomy in English Lessons
Autoři
CHVÁLOVÁ, Marie
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 209 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 8, 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-9275-4
Klíčová slova česky
autonomie žáka, přesvědčení učitele, příležitosti k rozvíjení autonomie, výuka anglického jazyka, role učitele
Klíčová slova anglicky
learner autonomy, teacher beliefs, opportunities for development of learner autonomy, English lessons, teacher roles
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 5. 2021 09:40, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Monografie se zabývá příležitostmi k rozvíjení žákovy autonomie, které poskytují učitelé anglického jazyka ve své výuce na 2. stupni základních škol. Realizovaný výzkum představuje, jaké příležitosti byly žákům nabízeny, jaké povahy nabývaly pozorované vyučovací hodiny z hlediska rozvíjení autonomie a také, jaká přesvědčení měli vybraní učitelé ohledně žákovy autonomie. V rámci výzkumných zjištění je také diskutována souvislost mezi učitelovým přesvědčením a pozorovanou výukou. V monografii je také podrobně popsán postup tvorby pozorovacího nástroje sloužícího pro nepřímé pozorování příležitostí k rozvíjení žákovy autonomie. Monografie poukazuje na důležitost a rozmanitost rozvíjení autonomie a prezentované výsledky jsou relevantní jak pro učitele základních škol, tak pro vysokoškolské učitele a akademiky zajišťující pregraduální vzdělávání učitelů.
Anglicky
This monography deals with the opportunities for development of learner autonomy that teachers provide in their English lessons at lower-secondary schools. The conducted research shows the opportunities that were provided, the nature of observed English lessons with regards to learner autonomy and also teacher beliefs about learner autonomy. Moreover, research findings discuss the connection between teacher beliefs and observed lessons. The monography also describes in detail the creation of a research instrument that can be used for indirect observation of these opportunities in class. The monography points out the importance and diversity of developing learner autonomy and the research results are relevant both for primary and secondary school teachers as well as for university teachers and researchers preparing students for teaching carreer.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2018, interní kód MU |
|