B 2021

Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research

ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research

Název česky

Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy. Praxe z pohledu pedagogického výzkumu

Autoři

ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Jan ZÁLEŠÁK

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 194 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9758-2

Klíčová slova česky

venkovní environmentální výchova; kvalitativní výzkum; akční kompetence; hodnoty; rámce

Klíčová slova anglicky

outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames

Štítky

Změněno: 18. 5. 2021 09:40, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

This book analyzes the theoretical frameworks shaping the practice of outdoor environmental education programs. For the analyses, the authors applied the Real World Learning Model that defines the quality criteria for this kind of practice. They also further examined the Model from the perspectives of relevant theory and research, as well as from the perspectives of program leaders, accompanying teachers, and participating students. Specifically, the authors selected five programs, all three to five days long, offered by Czech outdoor environmental education centers for students in the 3rd to 7th grades and focused on shaping students’ environmental values and behavior.

Česky

Kniha analyzuje teoretická východiska klíčová pro praxi outdoorových programů environmentální výchovy. Čerpá z modelu Real World Learning, který definuje kritéria kvality pro daný typ praxe. Model je v publikaci zkoumán z perspektiv související teorie a výzkumu, lektorů, doprovázejících učitelů a účastnících se žáků. Konkrétně je v publikaci zkoumáno pět, 3–5denních programů nabízených českými pobytovými centry environmentální výchovy nabízených pro žáky 3.–7. ročníků základních škol, které usilují o změnu žákovských environmentálních hodnot, postojů a chování.