Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1770322, author = {Kašparová, Irena and Břečková, Dita and Jandová, Radka and Komárková, Petra and Kotůlková, Veronika and Krásná, Dagmar and Rising, Letty and Šlencová Bílská, Petra and Voltr, Petra}, address = {Praha}, edition = {1.}, keywords = {formative assessment;primary school; secondary school; Montessori}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-907774-1-5}, publisher = {Montessori školy Andílek - mateřská škola a základní škola, o.p.s.}, title = {Metodika, aktuální situace a perspektivy formativního hodnocení v ČR.}, url = {https://montessorisetkani.cz/wp-content/uploads/2021/05/Bez-zn%C3%A1mek-A4-small-bro%C5%BEura.pdf}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1770322 AU - Kašparová, Irena - Břečková, Dita - Jandová, Radka - Komárková, Petra - Kotůlková, Veronika - Krásná, Dagmar - Rising, Letty - Šlencová Bílská, Petra - Voltr, Petra PY - 2021 TI - Metodika, aktuální situace a perspektivy formativního hodnocení v ČR. VL - Metodika PB - Montessori školy Andílek - mateřská škola a základní škola, o.p.s. CY - Praha SN - 9788090777415 KW - formative assessment;primary school KW - secondary school KW - Montessori UR - https://montessorisetkani.cz/wp-content/uploads/2021/05/Bez-zn%C3%A1mek-A4-small-bro%C5%BEura.pdf N2 - Metodika a popis aktuální situace a perspektivy formativního hodnocení v ČR je sborníkem konference BEZ ZNÁMEK?! projektu Klíče k úspěšnému učení, který se během posledních tří let zaměřoval na osvětovou i prakticky-podpůrnou činnost šíření formativního hodnocení na základních školách v ČR. Za týmem našeho projektu stojí léta provázená z velké části koronavirovou pandemií, léta, která přinesla do chování i myšlení jednotlivců i organizací zásadní proměny. Nejinak tomu je i v pedagogice. Co, jak a proč se děti učí a jak je v jejich snaze co nejlépe a nejefektivněji podpořit a provést – to jsou významné otázky, na které se snaží odpovědět nejen připravovaná strategie 2030+, ale každý jeden učitel a ředitel, který v uplynulých letech musel převést svou výuku do režimu online, kde zaběhlé frontální přístupy ze dne na den přestaly fungovat. Požadavky na moderní technologie, specifická schopnost komunikace přes elektronická média i relativní rigidnost sylabů prohloubily rozdíly mezi žáky i mezi školami v různě sociálně, ekonomicky či kulturně situovaných lokalitách. Srozumitelná komunikace, posilující neustálá motivace, jasně formulovaná zpětná vazba a nové způsoby hodnocení se staly nutností k tomu, abychom děti u distanční výuky nejen udrželi, ale nabídli jim současně i pocit smysluplnosti jejich snahy a pocit alespoň částečného uvědomění si vlastního vývoje. Není pravděpodobný návrat do starých zašlých časů, podruhé již nevstoupíme do stejné řeky – naopak, řada z nás cítí potřebu významné změny, která vlastně již začala. Projektem Klíče k úspěšnému učení jsme k této změně chtěli přispět i my. V předkládaném souboru textů bychom se s vámi rádi podělili o zkušenosti, tipy, praktické dovednosti i inspiraci, která k nám během minulých let v souvislosti s formativním hodnocením díky projektu Klíče k úspěšnému učení doputovala. Naším největším a nejzákladnějším poznatkem je to, že účinná proměna nepřichází zvenčí, skrze nařízení inspekcí, ministerstev či ředitelů, skrze přečtené dovednosti nebo přesvědčivá fakta řečníků, ale skrze kolegiálně sdílenou a vedením následně podpořenou zkušenost, že ’to funguje’. Tato zkušenost nás vede cestou změny. Nejprve uvnitř sebe sama – že to jde i jinak, a přitom stejně dobře či lépe, později snad i otevřením cesty pro změny v systému – v naší škole, nebo i troufale – v našem celém školství. Budeme rádi, když na tuto cestu vyrazíte spolu s námi. ER -
KAŠPAROVÁ, Irena, Dita BŘEČKOVÁ, Radka JANDOVÁ, Petra KOMÁRKOVÁ, Veronika KOTŮLKOVÁ, Dagmar KRÁSNÁ, Letty RISING, Petra ŠLENCOVÁ BÍLSKÁ a Petra VOLTR. \textit{Metodika, aktuální situace a perspektivy formativního hodnocení v ČR.}. 1. vyd. Praha: Montessori školy Andílek - mateřská škola a základní škola, o.p.s., 2021, 92 s. Metodika. ISBN~978-80-907774-1-5.
|