2021
Strategie cílení kohort a její vliv na ochranu soukromí v kyberprostoru
KLODWIG, JakubZákladní údaje
Originální název
Strategie cílení kohort a její vliv na ochranu soukromí v kyberprostoru
Název anglicky
Cohort Targeting Strategy and Its Impact on Privacy in Cyberspace
Autoři
Vydání
COFOLA 2021, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50501 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Právnická fakulta
Klíčová slova česky
marketing, FLOC, kohorty, identifikace, tageting, cookies
Klíčová slova anglicky
marketing, FLOC, cohorts, identification, tageting, cookies
Změněno: 23. 5. 2024 16:25, Mgr. Petra Georgala
V originále
Společnost Google, provozující v současnosti nejrozšířenější prohlížeč Google Chrome, který používá zhruba 70 % všech uživatelů, představil v roce 2019 strategii Privacy Sandbox. Ta má za cíl nahradit pro soukromí uživatelů vysoce invazivní cookies třetích stran jiným řešením, které udrží v chodu multimiliardový business Googlu, založený na cílení behaviorální reklamy a současně zvýší ochranu soukromí koncových uživatelů. Ve svém příspěvku představím nejnovější strategii Googlu „Federated Learning of Cohorts“, která má být tímto řešením a analyzuji ji z pohledu ochrany soukromí a osobních údajů, abych mohl následně srovnat dopady této metody s jinými již známými metodami identifikace online. Po analytické a komparační části příspěvku se zaměřím na skryté hrozby, které FLoC pro ochranu soukromí koncových uživatelů představuje a předložím vlastní návrhy vývoje online marketingu de lege ferenda.
Anglicky
Google company conducts the most widely used browser - Google Chrome, which is currently used by 70% users worldwide. In 2019, Google introduced the Privacy Sandbox strategy, which is supposed to replace privacy intrusive third-party cookies, in a way that Google can keep its multibillion-dollar business. This replacement is based on behavioral advertising and improves end user privacy. In the paper, Google's new "Federated Learning of Cohorts" strategy will be presented and analysed from the perspective of privacy and personal data protection. FLoC will be discussed and compared with other currently used online identification methods. After the analytical and comparative part of the paper, the author will focus on the hidden threats that FLoC would cause to the end user privacy and will present his own proposals for the development of online marketing de lege ferenda.