k 2021

Strategie cílení kohort a její vliv na ochranu soukromí v kyberprostoru

KLODWIG, Jakub

Základní údaje

Originální název

Strategie cílení kohort a její vliv na ochranu soukromí v kyberprostoru

Název anglicky

Cohort Targeting Strategy and Its Impact on Privacy in Cyberspace

Autoři

Vydání

COFOLA 2021, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50501 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Právnická fakulta

Klíčová slova česky

marketing, FLOC, kohorty, identifikace, tageting, cookies

Klíčová slova anglicky

marketing, FLOC, cohorts, identification, tageting, cookies
Změněno: 23. 5. 2024 16:25, Mgr. Petra Georgala

Anotace

V originále

Společnost Google, provozující v současnosti nejrozšířenější prohlížeč Google Chrome, který používá zhruba 70 % všech uživatelů, představil v roce 2019 strategii Privacy Sandbox. Ta má za cíl nahradit pro soukromí uživatelů vysoce invazivní cookies třetích stran jiným řešením, které udrží v chodu multimiliardový business Googlu, založený na cílení behaviorální reklamy a současně zvýší ochranu soukromí koncových uživatelů. Ve svém příspěvku představím nejnovější strategii Googlu „Federated Learning of Cohorts“, která má být tímto řešením a analyzuji ji z pohledu ochrany soukromí a osobních údajů, abych mohl následně srovnat dopady této metody s jinými již známými metodami identifikace online. Po analytické a komparační části příspěvku se zaměřím na skryté hrozby, které FLoC pro ochranu soukromí koncových uživatelů představuje a předložím vlastní návrhy vývoje online marketingu de lege ferenda.

Anglicky

Google company conducts the most widely used browser - Google Chrome, which is currently used by 70% users worldwide. In 2019, Google introduced the Privacy Sandbox strategy, which is supposed to replace privacy intrusive third-party cookies, in a way that Google can keep its multibillion-dollar business. This replacement is based on behavioral advertising and improves end user privacy. In the paper, Google's new "Federated Learning of Cohorts" strategy will be presented and analysed from the perspective of privacy and personal data protection. FLoC will be discussed and compared with other currently used online identification methods. After the analytical and comparative part of the paper, the author will focus on the hidden threats that FLoC would cause to the end user privacy and will present his own proposals for the development of online marketing de lege ferenda.