DYTRT, Petr. L'anatomie de la prison selon François Bon et Philippe Claudel. Regards croisés. In Philippe Claudel « Écrire et rêver les images ». 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název L'anatomie de la prison selon François Bon et Philippe Claudel. Regards croisés.
Název česky Anatomie vězení podle Françoise Bona a Philippe Claudala. Skřížené pohledy.
Název anglicky The anatomy of the prison according to François Bon and Philippe Claudel. Crossed looks.
Autoři DYTRT, Petr.
Vydání Philippe Claudel « Écrire et rêver les images » 2021.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60204 General literature studies
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Web konference "Philippe Claudel « Écrire et rêver les images »", Université de Montpellier, Francie
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Philippe Claude; prison; Le bruit des Trousseaux; Francois Bon; Prison
Klíčová slova anglicky Philippe Claude; prison; Le bruit des Trousseaux; Francois Bon, Prison
Štítky kontrola_RIV
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D., učo 103619. Změněno: 19. 1. 2022 15:15.
Anotace
Deux hommes singuliers, deux expériences existentielles fort différentes, deux écritures tout à fait distinctes, pourtant certains thèmes, ou plutôt lieux permettent de mettre les deux écrivains côte à côte. Le cinéma, la Lorraine et, en fin de compte, la prison. Comme si ces trois espaces étaient liés, car c’est à la prison en Lorraine qu’ils vont trouver une matière, pleinement carcérale, qui donnera lieu au livre et au film. La problématique de mon propos pourrait se traduire comme une tentative de de donner des éléments de réponse à la question de savoir comment procède cette écriture de la fin du 20e siècle qui se donne pour but de saisir le vécu de la prison ? Peut-on parler d’une esthétisation, voire poétisation du milieu pénitentiaire à la manière du roman traditionnel ? Comment « figurer les êtres marginalisés ou/ET perdus de vue » ? Comment cadrer et ne pas juger ?
Anotace česky
Dva odlišní lidé muži, dva velmi odlišné existenciální zážitky, dva velmi odlišné texty, přesto určitá témata nebo spíše místa umožňují, aby byli oba spisovatelé postaveni vedle sebe. Film, Lotrinsko a vězení. Jako by tyto tři prostory byly propojeny, protože právě ve vězení najdou materiál, z nějž vznikne kniha a film. Podstatu tohoto článku lze definovat jako pokus o odpovědi na otázku, jak probíhá literární psaní na konci 20. století, jehož cílem je zachytit zkušenost s vězením? Můžeme mluvit o estetizaci nebo dokonce poetizaci vězeňského prostředí na způsob tradičního románu? Jak „zachytit bytosti na okraji společnosti, od nichž odvracíme pohled?“ Jak je zachytit a nesoudit?
Anotace anglicky
Two singular men, two very different existential experiences, two quite distinct writings, yet certain themes, or rather places allow the two writers to be put side by side. Cinema, Lorraine, and, ultimately, prison. As if these three spaces were linked, because it is in the prison in Lorraine that they will find material, fully prison, which will give rise to the book and the film. The issue of this paper could be defined as an attempt to provide elements of an answer to the question of knowing how this writing at the end of the 20th-century proceeds, which aims to capture the experience of prison? Can we speak of an aestheticization, or even poetization, of the prison environment in the manner of a traditional novel? How to “represent marginalized beings or / AND lost to follow-up”? How to frame and not judge?
Návaznosti
MUNI/A/1258/2020, interní kód MUNázev: Proměny literárního pole v románských literaturách
Investor: Masarykova univerzita, Proměny literárního pole v románských literaturách
VytisknoutZobrazeno: 15. 6. 2024 00:58