2021
Social Inclusion in Higher Education: Culture diversity in teachers curriculum through direct experience
SEDLÁKOVÁ, Markéta a David KOŠATKAZákladní údaje
Originální název
Social Inclusion in Higher Education: Culture diversity in teachers curriculum through direct experience
Název česky
Sociální inkluze v Terciárním vzdělávání: Kulturní diverzita v kurikulu studentů učitelství prostřednictvím reflektované praxe
Autoři
Vydání
Inclusive Excellence and Inclusive Universities: How to Increase Academic Excellence through Diversity and Inclusion for Enhancing Social Inclusion in Higher Education, 2021
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Maďarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Univerzity; inkluze; sociální znevýhodnění; doučování
Klíčová slova anglicky
Universities; inclusion; social inequalities; tutoring
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 6. 2021 21:25, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
V originále
The presented paper drew on students written reflective essays (N = 1564), 20 qualitative in-depths interviews and 10 qualitative focus groups. The data were analyzed at a micro-level and meso-level of students' self-reflective pedagogical experience, based on Situation Analysis principles (Clarke, 2019). The research results showed a shift in values towards openness, greater acceptance of diversity, and a pro-inclusive approach among students. Unexpectedly, students began to reflect far more on their own socio-cultural biases. Moreover, the results showed the positive development of students inclusive teaching strategies considering pupils' individual needs, socio-economical capital and diverse social background.
Česky
Prezentovaný výzkum představuje na základě analýzy psaných studentských reflexí (N=1564), 20 kvalitativních hloubkových rozhovorů a 10 ohniskových skupin, sociální inkluzi v kurikulu učitelství. Data byla analyzována za pomoci situační analýzy (Clarke, 2019). Výsledky výzkumu ukazují změnu hodnot studentů učitelství, kteří mají přímou zkušenost s doučováním v sociálně znevýhodněných rodinách. Studenti reflektovali diverzitu jako zdroj obohacení. Studenti zároveň reflektovali vlastní prekoncepty ohledně sociálního znevýhodnění, které byly často stereotypní.