k 2021

Social Inclusion in Higher Education: Culture diversity in teachers curriculum through direct experience

SEDLÁKOVÁ, Markéta a David KOŠATKA

Základní údaje

Originální název

Social Inclusion in Higher Education: Culture diversity in teachers curriculum through direct experience

Název česky

Sociální inkluze v Terciárním vzdělávání: Kulturní diverzita v kurikulu studentů učitelství prostřednictvím reflektované praxe

Vydání

Inclusive Excellence and Inclusive Universities: How to Increase Academic Excellence through Diversity and Inclusion for Enhancing Social Inclusion in Higher Education, 2021

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Maďarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Univerzity; inkluze; sociální znevýhodnění; doučování

Klíčová slova anglicky

Universities; inclusion; social inequalities; tutoring

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 6. 2021 21:25, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.

Anotace

V originále

The presented paper drew on students written reflective essays (N = 1564), 20 qualitative in-depths interviews and 10 qualitative focus groups. The data were analyzed at a micro-level and meso-level of students' self-reflective pedagogical experience, based on Situation Analysis principles (Clarke, 2019). The research results showed a shift in values towards openness, greater acceptance of diversity, and a pro-inclusive approach among students. Unexpectedly, students began to reflect far more on their own socio-cultural biases. Moreover, the results showed the positive development of students inclusive teaching strategies considering pupils' individual needs, socio-economical capital and diverse social background.

Česky

Prezentovaný výzkum představuje na základě analýzy psaných studentských reflexí (N=1564), 20 kvalitativních hloubkových rozhovorů a 10 ohniskových skupin, sociální inkluzi v kurikulu učitelství. Data byla analyzována za pomoci situační analýzy (Clarke, 2019). Výsledky výzkumu ukazují změnu hodnot studentů učitelství, kteří mají přímou zkušenost s doučováním v sociálně znevýhodněných rodinách. Studenti reflektovali diverzitu jako zdroj obohacení. Studenti zároveň reflektovali vlastní prekoncepty ohledně sociálního znevýhodnění, které byly často stereotypní.