HRŮZOVÁ, Lucia a Filip HRŮZA. Local Government Communication: Reaching out through Facebook. Lex localis - Journal of Local Self-Government. Maribor (Slovenia): Institute for Local Self-Government and Public Procurement Maribor, 2021, roč. 19, č. 2, s. 217-243. ISSN 1581-5374. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4335/19.2.217-241(2021).
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Local Government Communication: Reaching out through Facebook
Autoři HRŮZOVÁ, Lucia (703 Slovensko, garant, domácí) a Filip HRŮZA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Lex localis - Journal of Local Self-Government, Maribor (Slovenia), Institute for Local Self-Government and Public Procurement Maribor, 2021, 1581-5374.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50602 Public administration
Stát vydavatele Slovinsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.660
Kód RIV RIV/00216224:14560/21:00119017
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.4335/19.2.217-241(2021)
UT WoS 000646048300001
Klíčová slova anglicky regional capitals; Czech Republic; social networks; engagement; Facebook
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 26. 8. 2022 11:47.
Anotace
The development of Web 2.0 technologies has led to the expansion of new technologies and services such as social media, which has become a new tool for public participation and alternative service delivery based on higher G2C (government to citizens) responsiveness. This ongoing development has caused governments to face expectations to adapt their communication channels to the changing environment of online social interactions. The main purpose of this paper is to investigate how local governments in the Czech Republic use social media in their communications with the public and the effects of these communications. To do so, this paper presents a comprehensive analysis of the Facebook communications of Czech regional capitals using multiple methodological approaches, including a survey, statistical analysis and an OLS model. The Facebook social networking site was chosen for this research because of its prevalent popularity over all relevant social media and the frequency of use in the Czech Republic both in general and by local governments, and because of its higher complexity of G2C interactions. The outcomes are given in the context of the relevant previous research.
Návaznosti
GA19-06020S, projekt VaVNázev: Alternativní způsoby poskytování služeb
Investor: Grantová agentura ČR, Alternativní způsoby poskytování služeb
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 21:12