k 2021

Simulace a vizualizace dat ve výuce fyziky a chemie – revival?

PROKEŠ, Lubomír, Jana HORSKÁ a Jan NEKVAPIL

Základní údaje

Originální název

Simulace a vizualizace dat ve výuce fyziky a chemie – revival?

Název anglicky

Simulation and data visualization for physics and chemistry education – a revival?

Autoři

Vydání

14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

simulace; vizualizace; výuka; fyzika; chemie

Klíčová slova anglicky

simulation; visualization; education; physics; chemistry
Změněno: 2. 3. 2022 13:05, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Tváří v tvář koronavirové epidemii roste význam distančních forem výuky a také potenciál pro významnější uplatnění simulačních a vizualizačních metod ve výuce, přípravě studijních materiálů i samostudiu. Jako perspektivní platformy pro aplikaci se, spíše než specializované komerční programy, jeví obecně dostupné softwarové nástroje jako MS Excel, Python a R. Práce s těmito nástroji umožňuje navzájem integrovat znalosti matematiky a informatiky s poznatky z fyziky, resp. chemie.

Anglicky

As a result of the coronavirus epidemics, the importance of distance forms of teaching and learning increase. It leads to more extensive application of simulation and visualization methods in teaching and preparation of study materials, or in learning and self-studying. Software tools like MS Excel, Python and R were found to be promising platforms for these purposes. The usage of these tools enables to integrate mathematical and computer science skills with physics and chemistry.