k 2021

The reform that never happened : The final proposal for education reform before the fall of communism in Czechoslovakia

POLOUČEK, Oto a Jiří ZOUNEK

Základní údaje

Originální název

The reform that never happened : The final proposal for education reform before the fall of communism in Czechoslovakia

Název česky

Reforma, která se neuskutečnila : Poslední návrh reformy školství před pádem komunismu v Československu

Autoři

POLOUČEK, Oto (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

The International Standing Conference for the History of Education (ISCHE) 42, 14. –25. 6. 2021, Örebro University, Sweden, 2021

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Švédsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/21:00119025

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

post-socialistická transformace; školství; soudobé dějiny; orální historie; učitel; reforma

Klíčová slova anglicky

post-socialist transformation; schooling; contemporary history; oral history; teacher; reform

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2022 12:52, Mgr. Monika Kellnerová

Anotace

V originále

Based on a study of archive sources, the paper introduces themes, problems, and proposals to emerge from the debate on the problems of the education system at the end of the 1980s in what was still Czechoslovakia. Observing the debates from the final days of the rule of the Communist Party of Czechoslovakia might serve as one starting point for further study and for understanding the post-socialist transformation of primary schools, which the authors of the study are dealing with in the current project Post-socialist Transformation of Czech Primary Schools – Processes, Stories, Dilemmas (supported by the Czech Science Foundation; grant no. 20-11275S).

Česky

Na základě studia archivních pramenů představí příspěvek témata, problémy a návrhy vzešlé z debat o problémech výchovně-vzdělávací soustavy na konci 80. let v tehdejším Československu. Sledování debat z období sklonku vlády KSČ může posloužit jak jedno z východisek k dalšímu studiu a pochopení post-socialistické transformace základních škol, kterou se autoři studie zabývají v aktuálně řešeném projektu Post-socialist Transformation of Czech Primary Schools – Processes, Stories, Dilemmas (supported by the Czech Science Foundation; grant no. 20-11275S).

Návaznosti

GA20-11275S, projekt VaV
Název: Post-socialistická transformace českých základních škol – procesy, příběhy, dilemata
Investor: Grantová agentura ČR, Post-socialistická transformace základních škol – procesy, příběhy, dilemata