KOPEČNÝ, Petr. Breptavost? Překážka i příležitost! - kazuistika. Listy klinické logopedie. Praha: Asociace klinických logopedů ČR, 2021, roč. 5, č. 1, s. 10-15. ISSN 2570-6179. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.36833/lkl.2021.007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Breptavost? Překážka i příležitost! - kazuistika
Název česky Breptavost? Překážka i příležitost! - kazuistika
Název anglicky Cluttering? Barrier or Opportunity! - Case Report
Autoři KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Listy klinické logopedie, Praha, Asociace klinických logopedů ČR, 2021, 2570-6179.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00121840
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.36833/lkl.2021.007
Klíčová slova anglicky cluttering; tumultus sermonis; fluency; tempo; speech and language therapy; structuring
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 2. 2. 2022 10:21.
Anotace
Příspěvek tematizuje problematiku narušené plynulosti řeči a zprostředkovává přístup k dívce s breptavostí. Tumultus sermonis se jako centrální porucha řeči může dotýkat celé osobnosti člověka i jeho okolí. Breptavost zasahuje komunikační cesty, může se stát bariérou v mezilidské interakci, a zároveň tedy příležitostí pro hledání možností podpory. Text nabízí pojetí logopedické intervence u dívky mladšího školního věku s ohledem na analýzu sémantických, syntaktických i fonetických projevů. Příspěvek ilustruje zacílení terapeutického procesu na oblast respirace, koncentrace pozornosti, strukturování výpovědi i práce s textem. V návaznosti na identifikovatelné obtíže kazuistika zachycuje význam spolupráce s dívkou i její matkou.
Anotace anglicky
The theme of the paper is the issue of fluency disorders, mediating the approach to a girl with cluttering. Cluttering, as a central speech disorder, can affect the entire personality of a person and his/her surroundings. Cluttering affects communication pathways, thus becoming a barrier to interpersonal interaction, and at the same time is an opportunity to explore support possibilities. The text offers the concept of Speech and Language Therapy in a girl of early school age, with regard to the analysis of semantic, syntactic and phonetic expressions. The paper illustrates the focus of the therapeutic process on the area of respiration, concentration of attention, structuring of speech and text work. Following identifiable difficulties, the case report captures the importance of cooperation with the girl and her mother.
Návaznosti
MUNI/A/1332/2019, interní kód MUNázev: Význam speciální pedagogiky při podpoře a efektivním vzdělávání žáků v inkluzivním prostředí základní školy
Investor: Masarykova univerzita, Význam speciální pedagogiky při podpoře a efektivním vzdělávání žáků v inkluzivním prostředí základní školy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 14:55