POLOUČEK, Oto a Jiří ZOUNEK. Post-socialistická transformace základních škol ve vzpomínkách učitelů : Jak se ptát na změny v každodenním životě? In VII. mezinárodní konference České asociace orální historie, 18.-19. února 2021, Praha. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Post-socialistická transformace základních škol ve vzpomínkách učitelů : Jak se ptát na změny v každodenním životě?
Název anglicky Post-socialist transformation of primary schools in the memories of teachers : how to ask to the changes in everyday life?
Autoři POLOUČEK, Oto (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání VII. mezinárodní konference České asociace orální historie, 18.-19. února 2021, Praha, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Program konference
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00119028
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky post-socialistická transformace; orální historie; každodenní život; základní škola
Klíčová slova anglicky post-socialist transformation; oral history; everyday life; primary school
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 11. 4. 2022 12:20.
Anotace
Cílem aktuálně řešeného projektu Post-socialistická transformace základních škol: procesy, příběhy, dilemata (GAČR, č. 20-11275S) je pochopení procesů změn vzdělávacího systému po roce 1989 v širších souvislostech a zachycení dopadů reforem školství na každodenní život základních škol. Pilířem výzkumu je tudíž archivní výzkum, ale zejména realizace orálně historických rozhovorů s učiteli i řediteli základních škol. Stěžejní výzvou je proto volba takových metodologických postupů, které umožní zaznamenat změny v běžném životě škol – např. v metodách výuky, materiálním zabezpečení a řízení škol či aplikací instrukcí nadřízených orgánů. V příspěvku budou představeny strategie vedení rozhovorů v rámci řešení aktuálního projektu a nastíněna specifika, která přinesla realizace výzkumu v období obtížné epidemiologické situace.
Anotace anglicky
Our project aims to understand processes of educational system changes after the year 1989 in the broader context and cover changes in primary schools' everyday life. The pillar of the project is archive research and conducting oral history interviews with teachers and principals. The general task is to choose methodological approaches, which will allow to evidence changes in everyday life – e.g., in teaching methods, material equipment of schools and school leading or application of instructions of superior authorities. The paper presents strategies of interviewing and specifics of realizing the research during the pandemic.
Návaznosti
GA20-11275S, projekt VaVNázev: Post-socialistická transformace českých základních škol – procesy, příběhy, dilemata
Investor: Grantová agentura ČR, Post-socialistická transformace základních škol – procesy, příběhy, dilemata
VytisknoutZobrazeno: 23. 6. 2024 11:30