d 2021

Hon za nebeským jukeboxem aneb remediace a rekonceptualizace konzumace zvukového obsahu

KVAK, Daniel

Základní údaje

Originální název

Hon za nebeským jukeboxem aneb remediace a rekonceptualizace konzumace zvukového obsahu

Název anglicky

The hunt for the celestial jukebox: Remediation and reconceptualisation of audio content consumption

Autoři

Vydání

Brno, 2021

Nakladatel

Janáčkova akademie múzických umění

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 5. 2024 11:47, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Anotace

V originále

V posledních letech se stala konzumace zvukového obsahu významnou hybnou silou mediálního prostředí. Ačkoliv opakovaně docházelo ke změnám paradigmatu od standardního rádiového vysílání přes nákup CD a stahování až po současný svět streamingu, tradiční rozhlasový formát byl schopen tyto transformace přežít díky své přizpůsobivé povaze. Přestože se může zdát, že proces remediace je tajemstvím konzistence tohoto staromódního média, nelze s jistotou určit, zdali lze stávající koncepty považovat za pouhou technologicky vyspělejší verzi rozhlasového vysílání. Tento text mapuje současné a historické podoby sdílení zvukového obsahu a zjišťuje, do jaké míry lze soudobé interaktivní platformy klasifikovat jako variaci rozhlasového vysílání.

Anglicky

In recent years, the consumption of audio content has become a major driver of the media environment. Although paradigm shifts have repeatedly changed from standard radio broadcasting through CD purchases and downloading to the current world of streaming, the traditional radio format has been able to survive these transformations due to its adaptable nature. Although the process of remediation may seem to be the secret of the consistency of this old-fashioned medium, it is not possible to determine with certainty whether the existing concepts can be considered as a mere more technologically advanced version of radio broadcasting. This text maps current and historical forms of audio content sharing and finds out to what extent contemporary interactive platforms can be classified as a variation of radio broadcasting.

Návaznosti

MUNI/A/1102/2020, interní kód MU
Název: Umění – design – média. Výzkum a zprostředkování kreativní produkce v lokálním a mezinárodním kontextu
Investor: Masarykova univerzita, Umění – design – média. Výzkum a zprostředkování kreativní produkce v lokálním a mezinárodním kontextu