2021
Hon za nebeským jukeboxem aneb remediace a rekonceptualizace konzumace zvukového obsahu
KVAK, DanielZákladní údaje
Originální název
Hon za nebeským jukeboxem aneb remediace a rekonceptualizace konzumace zvukového obsahu
Název anglicky
The hunt for the celestial jukebox: Remediation and reconceptualisation of audio content consumption
Autoři
Vydání
Brno, 2021
Nakladatel
Janáčkova akademie múzických umění
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 5. 2024 11:47, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
V originále
V posledních letech se stala konzumace zvukového obsahu významnou hybnou silou mediálního prostředí. Ačkoliv opakovaně docházelo ke změnám paradigmatu od standardního rádiového vysílání přes nákup CD a stahování až po současný svět streamingu, tradiční rozhlasový formát byl schopen tyto transformace přežít díky své přizpůsobivé povaze. Přestože se může zdát, že proces remediace je tajemstvím konzistence tohoto staromódního média, nelze s jistotou určit, zdali lze stávající koncepty považovat za pouhou technologicky vyspělejší verzi rozhlasového vysílání. Tento text mapuje současné a historické podoby sdílení zvukového obsahu a zjišťuje, do jaké míry lze soudobé interaktivní platformy klasifikovat jako variaci rozhlasového vysílání.
Anglicky
In recent years, the consumption of audio content has become a major driver of the media environment. Although paradigm shifts have repeatedly changed from standard radio broadcasting through CD purchases and downloading to the current world of streaming, the traditional radio format has been able to survive these transformations due to its adaptable nature. Although the process of remediation may seem to be the secret of the consistency of this old-fashioned medium, it is not possible to determine with certainty whether the existing concepts can be considered as a mere more technologically advanced version of radio broadcasting. This text maps current and historical forms of audio content sharing and finds out to what extent contemporary interactive platforms can be classified as a variation of radio broadcasting.
Návaznosti
MUNI/A/1102/2020, interní kód MU |
|