ČECHÁK, Jaroslav a Radek PELÁNEK. Better Model, Worse Predictions: The Dangers in Student Model Comparisons. In Roll, Ido and McNamara, Danielle and Sosnovsky, Sergey and Luckin, Rose and Dimitrova, Vania. International Conference on Artificial Intelligence in Education. Cham: Springer, 2021, s. 500-511. ISBN 978-3-030-78291-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-78292-4_40.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Better Model, Worse Predictions: The Dangers in Student Model Comparisons
Autoři ČECHÁK, Jaroslav (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Cham, International Conference on Artificial Intelligence in Education, od s. 500-511, 12 s. 2021.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Impakt faktor Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV RIV/00216224:14330/21:00121881
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-030-78291-7
ISSN 0302-9743
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-78292-4_40
UT WoS 000885021300040
Klíčová slova anglicky Additive factor model; Student modeling; Simulation; Model comparison
Štítky core_A, firank_A
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 16. 8. 2023 13:19.
Anotace
The additive factor model is a widely used tool for analyzing educational data, yet it is often used as an off-the-shelf solution without considering implementation details. A common practice is to compare multiple additive factor models, choose the one with the best predictive accuracy, and interpret the parameters of the model as evidence of student learning. In this work, we use simulated data to show that in certain situations, this approach can lead to misleading results. Specifically, we show how student skill distribution affects estimates of other model parameters.
Návaznosti
MUNI/A/1549/2020, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 21 (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 21
MUNI/A/1573/2020, interní kód MUNázev: Aplikovaný výzkum: vyhledávání, analýza a vizualizace rozsáhlých dat, zpracování přirozeného jazyka, umělá inteligence pro analýzu biomedicínských obrazů.
Investor: Masarykova univerzita, Aplikovaný výzkum: vyhledávání, analýza a vizualizace rozsáhlých dat, zpracování přirozeného jazyka, umělá inteligence pro analýzu biomedicínských obrazů.
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 01:51