2021
Better Model, Worse Predictions: The Dangers in Student Model Comparisons
ČECHÁK, Jaroslav a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Better Model, Worse Predictions: The Dangers in Student Model Comparisons
Autoři
ČECHÁK, Jaroslav (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Cham, International Conference on Artificial Intelligence in Education, od s. 500-511, 12 s. 2021
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/21:00121881
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-030-78291-7
ISSN
UT WoS
000885021300040
Klíčová slova anglicky
Additive factor model; Student modeling; Simulation; Model comparison
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 8. 2023 13:19, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
The additive factor model is a widely used tool for analyzing educational data, yet it is often used as an off-the-shelf solution without considering implementation details. A common practice is to compare multiple additive factor models, choose the one with the best predictive accuracy, and interpret the parameters of the model as evidence of student learning. In this work, we use simulated data to show that in certain situations, this approach can lead to misleading results. Specifically, we show how student skill distribution affects estimates of other model parameters.
Návaznosti
MUNI/A/1549/2020, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/1573/2020, interní kód MU |
|