Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies
NOGA, Pavel. Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 171 s. ISBN 978-80-210-9760-5. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies |
Název česky | Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií |
Autoři | NOGA, Pavel. |
Vydání | 1. vyd. Brno, 171 s. 2020. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
ISBN | 978-80-210-9760-5 |
Klíčová slova česky | typoplakát, plakát, vizuální komunikace, tradiční komunikační médium, období rozvinutých komunikačních technologií |
Klíčová slova anglicky | typo poster, poster, visual communication, Traditional Medium of Communication, iEpoch of Advanced Digital Technologies |
Štítky | Munipress |
Změnil | Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 8. 7. 2021 09:02. |
Anotace |
---|
A typeface is one of the basic tools of human communication and for a long time a poster belonged to the most widespread means of mass communication. Upon the arrival of digital technologies it seemed that a poster would gradually disappear from the print media. However, it turns out that along with still more intensive everyday use of various text displays, there is also a renaissance of a traditional typeface poster and its extinction is probably not in sight yet. |
Anotace česky |
---|
Písmo je jedním ze základních nástrojů lidské komunikace a plakát po dlouhá léta patřil k nejrozšířenějším masově-komunikačním prostředkům. V období nástupu digitálních technologií se už zdálo, že plakát z tištěných médií postupně mizí. Ukazuje se však, že vedle čím dál intenzivnějšího každodenního využívání všemožných textových displejů dochází i k renesanci tradičního písmového plakátu. Publikace se na základě několikaletého výzkumu mj. snaží odpovědět na otázky: Má plakát jako informační médium ve 21. století ještě vůbec svoje opodstatnění? Digitální technologie v posledních letech posilují především obrazovou složku vizuální komunikace, je v takovém světě ještě místo pro čistě typografickou formu přenosu informace? Jak často je designéry různých generací využíváno písmo i ve své „osvobozené“ formě jako výtvarný stavební materiál nahrazující fotografii či kresbu? Výzkum je doposud otevřený, tato publikace shrnuje jeho současný stav a nabízí rovněž názory na danou tématiku od 80 grafických designérů z Polska, Slovenska a Česka, včetně ukázek jejich typografických plakátů. |
VytisknoutZobrazeno: 9. 10. 2024 20:38