KUBRICKÁ, Jana. CLIL (Content and Language Integrated Learning) pro studenty učitelství na PřF: "scaffolding" v přípravě hodiny. In DidSci+ 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název CLIL (Content and Language Integrated Learning) pro studenty učitelství na PřF: "scaffolding" v přípravě hodiny
Název anglicky CLIL (Content and Language Integrated Learning) for student teachers at the Faculty of Science: "scaffolding" in lesson planning
Autoři KUBRICKÁ, Jana.
Vydání DidSci+ 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky CLIL; scaffolding; teacher training
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 13. 4. 2022 15:20.
Anotace
V této prezentaci autorka představuje koncepci výuky metody CLIL (Content and Language Integrated Learning) ve specializovaném kurzu anglického jazyka pro studenty učitelství na Přírodovědecké fakultě Masarykovy university. Zabývá se didaktickými aspekty metody, které jsou přenositelné mimo výuku CLIL a přínosné pro budoucí učitele všech předmětů, konkrétně tzv. scaffoldingem, tedy podpůrným strategiím, které vedou žáka k zvládnutí stále náročnějších úkolů. Na závěr shrnuje hlavní náměty a komentáře studentů z dotazníkové zpětné vazby, ze které vyplývá, že studenti se při přípravě svého mikrovyučování nejvíce potýkají právě se strukturováním hodiny a volbou vhodných aktivit.
Anotace anglicky
In this presentation the author introduces the conception of teaching CLIL (Content and Language Integrated Learning) in a specialised English course for student teachers at the Faculty of Science Masaryk University. She deals with the methodological aspects of the approach which are transferrable beyond CLIL and beneficial to future teachers of any subject. Specifically, she discusses scaffolding, i.e. the supporting strategies guiding a pupil through increasingly more challenging tasks. In the last part of the presentation, the author summarises the main points and comments from a survey which imply that students mainly struggle with structuring their lessons and the choice of suitable activities for their teaching.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:20