ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ and Jan ZÁLEŠÁK. Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research. 1st ed. Brno: Masaryk University Press, 2021, 192 pp. ISBN 978-80-210-9757-5. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9758-2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research
Name in Czech Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy : Praxe z pohledu pedagogického výzkumu
Authors ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Bruce JOHNSON (840 United States of America, belonging to the institution), Roman KROUFEK (203 Czech Republic), Miloslav KOLENATÝ (203 Czech Republic), Petra ŠIMONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan ZÁLEŠÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1st ed. Brno, 192 pp. 2021.
Publisher Masaryk University Press
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Kniha - open access
RIV identification code RIV/00216224:14230/21:00119089
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-210-9757-5
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9758-2021
Keywords (in Czech) venkovní environmentální výchova; kvalitativní výzkum; akční kompetence; hodnoty; rámce
Keywords in English outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 17/5/2022 16:37.
Abstract
This book analyzes the theoretical frameworks shaping the practice of outdoor environmental education programs. For the analyses, the authors applied the Real World Learning Model that defines the quality criteria for this kind of practice. They also further examined the Model from the perspectives of relevant theory and research, as well as from the perspectives of program leaders, accompanying teachers, and participating students. Specifically, the authors selected five programs, all three to five days long, offered by Czech outdoor environmental education centers for students in the 3rd to 7th grades and focused on shaping students’ environmental values and behavior.
Abstract (in Czech)
Kniha analyzuje teoretická východiska klíčová pro praxi outdoorových programů environmentální výchovy. Čerpá z modelu Real World Learning, který definuje kritéria kvality pro daný typ praxe. Model je v publikaci zkoumán z perspektiv související teorie a výzkumu, lektorů, doprovázejících učitelů a účastnících se žáků. Konkrétně je v publikaci zkoumáno pět, 3–5denních programů nabízených českými pobytovými centry environmentální výchovy nabízených pro žáky 3.–7. ročníků základních škol, které usilují o změnu žákovských environmentálních hodnot, postojů a chování.
Links
GA18-15374S, research and development projectName: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě (Acronym: RWL)
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 6/6/2024 02:21