B 2021

Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research

ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research

Název česky

Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy : Praxe z pohledu pedagogického výzkumu

Autoři

ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Bruce JOHNSON (840 Spojené státy, domácí), Roman KROUFEK (203 Česká republika), Miloslav KOLENATÝ (203 Česká republika), Petra ŠIMONOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan ZÁLEŠÁK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1st ed. Brno, 192 s. 2021

Nakladatel

Masaryk University Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/21:00119089

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-9757-5

Klíčová slova česky

venkovní environmentální výchova; kvalitativní výzkum; akční kompetence; hodnoty; rámce

Klíčová slova anglicky

outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2022 16:37, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

This book analyzes the theoretical frameworks shaping the practice of outdoor environmental education programs. For the analyses, the authors applied the Real World Learning Model that defines the quality criteria for this kind of practice. They also further examined the Model from the perspectives of relevant theory and research, as well as from the perspectives of program leaders, accompanying teachers, and participating students. Specifically, the authors selected five programs, all three to five days long, offered by Czech outdoor environmental education centers for students in the 3rd to 7th grades and focused on shaping students’ environmental values and behavior.

Česky

Kniha analyzuje teoretická východiska klíčová pro praxi outdoorových programů environmentální výchovy. Čerpá z modelu Real World Learning, který definuje kritéria kvality pro daný typ praxe. Model je v publikaci zkoumán z perspektiv související teorie a výzkumu, lektorů, doprovázejících učitelů a účastnících se žáků. Konkrétně je v publikaci zkoumáno pět, 3–5denních programů nabízených českými pobytovými centry environmentální výchovy nabízených pro žáky 3.–7. ročníků základních škol, které usilují o změnu žákovských environmentálních hodnot, postojů a chování.

Návaznosti

GA18-15374S, projekt VaV
Název: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě (Akronym: RWL)
Investor: Grantová agentura ČR, Promoting Behavioral and Value Change through Outdoor Environmental Education