2021
Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research
ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research
Název česky
Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy : Praxe z pohledu pedagogického výzkumu
Autoři
ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Bruce JOHNSON (840 Spojené státy, domácí), Roman KROUFEK (203 Česká republika), Miloslav KOLENATÝ (203 Česká republika), Petra ŠIMONOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan ZÁLEŠÁK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1st ed. Brno, 192 s. 2021
Nakladatel
Masaryk University Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/21:00119089
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-210-9757-5
Klíčová slova česky
venkovní environmentální výchova; kvalitativní výzkum; akční kompetence; hodnoty; rámce
Klíčová slova anglicky
outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2022 16:37, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
This book analyzes the theoretical frameworks shaping the practice of outdoor environmental education programs. For the analyses, the authors applied the Real World Learning Model that defines the quality criteria for this kind of practice. They also further examined the Model from the perspectives of relevant theory and research, as well as from the perspectives of program leaders, accompanying teachers, and participating students. Specifically, the authors selected five programs, all three to five days long, offered by Czech outdoor environmental education centers for students in the 3rd to 7th grades and focused on shaping students’ environmental values and behavior.
Česky
Kniha analyzuje teoretická východiska klíčová pro praxi outdoorových programů environmentální výchovy. Čerpá z modelu Real World Learning, který definuje kritéria kvality pro daný typ praxe. Model je v publikaci zkoumán z perspektiv související teorie a výzkumu, lektorů, doprovázejících učitelů a účastnících se žáků. Konkrétně je v publikaci zkoumáno pět, 3–5denních programů nabízených českými pobytovými centry environmentální výchovy nabízených pro žáky 3.–7. ročníků základních škol, které usilují o změnu žákovských environmentálních hodnot, postojů a chování.
Návaznosti
GA18-15374S, projekt VaV |
|