2021
Interpretable Clustering of Students’ Solutions in Introductory Programming
EFFENBERGER, Tomáš a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Interpretable Clustering of Students’ Solutions in Introductory Programming
Autoři
EFFENBERGER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Cham, Artificial Intelligence in Education. AIED 2021. Lecture Notes in Computer Science, vol 12748, od s. 101-112, 12 s. 2021
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/21:00121982
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-030-78291-7
ISSN
UT WoS
000885021300009
Klíčová slova anglicky
interpretable clustering; pattern mining; introductory programming; problem solving
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 8. 2023 13:20, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
In introductory programming and other problem-solving activities, students can create many variants of a solution. For teachers, content developers, or applications in student modeling, it is useful to find structure in the set of all submitted solutions. We propose a generic, modular algorithm for the construction of interpretable clustering of students’ solutions in problem-solving activities. We describe a specific realization of the algorithm for introductory Python programming and report results of the evaluation on a diverse set of problems.
Návaznosti
MUNI/A/1549/2020, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/1573/2020, interní kód MU |
|