2022
Complexity and Difficulty of Items in Learning Systems
PELÁNEK, Radek, Tomáš EFFENBERGER a Jaroslav ČECHÁKZákladní údaje
Originální název
Complexity and Difficulty of Items in Learning Systems
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš EFFENBERGER (203 Česká republika, domácí) a Jaroslav ČECHÁK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
International Journal of Artificial Intelligence in Education, 2022, 1560-4292
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 4.900
Kód RIV
RIV/00216224:14330/22:00124952
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000647045400001
Klíčová slova anglicky
adaptive learning; student modeling; difficulty; complexity
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 4. 2022 15:26, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
Complexity and difficulty are two closely related but distinct concepts. These concepts are important in the development of intelligent learning systems, e.g., for sequencing items, student modeling, or content management. We show how to use complexity and difficulty measures in the development of learning systems and provide guidance on how to think, reason, and communicate about these notions. To do so, we propose a pragmatic distinction between difficulty and complexity measures. At the same time, we acknowledge the limitations of any simple distinction and discuss several potentially confounding issues: context, biases, and scaffoldings. We also provide an overview of specific measures and their applications in several educational domains and a detailed analysis of measures for problems in introductory programming.
Návaznosti
MUNI/A/1549/2020, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/1573/2020, interní kód MU |
|