KROUPA, Jiří. Květy odkvétají a stromy zůstávají stát. Max Dvořák, jeho myšlení a zrod raně středověkého umění. In Cyklus StředověC JinaX (Centrum pro výzkum raně středověkého umění, Seminář dějin umění, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita). 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Květy odkvétají a stromy zůstávají stát. Max Dvořák, jeho myšlení a zrod raně středověkého umění
Název anglicky The flowers bloom and the tree remains standing. Max Dvořák, his thinking and the birth of early medieval art
Autoři KROUPA, Jiří.
Vydání Cyklus StředověC JinaX (Centrum pro výzkum raně středověkého umění, Seminář dějin umění, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita), 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 60400 6.4 Arts
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Max Dvořák; raně středověké umění
Klíčová slova anglicky Max Dvořák; early medieval art
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D., učo 19371. Změněno: 12. 3. 2022 07:50.
Anotace
V letošním roce vzpomínáme výročí smrti Maxe Dvořáka, historika umění – příslušníka Vídeňské školy dějin umění. Jeho podivuhodně otevřené uměleckohistorické myšlení poměrně hodně inspirovalo také původní pojetí výuky dějin umění v Brně. Nebylo totiž nijak statické, ale naopak se postupně proměňovalo tak, aby bylo možné vždy znovu a jinak porozumět uměleckým dílům a jejich duchovnímu obsahu. Připomeneme si jej proto prostřednictvím jeho některých textů o raně středověkém umění: (a) Max Dvořák a Vídeňská škola dějin umění; (b) Max Dvořák a jeho pojetí kontinuity a diskontinuity pozdně římského a raně středověkého umění; (c) Max Dvořák: od duchovního obsahu k prorocké fantazii.
Anotace anglicky
This year we commemorate the anniversary of the death of Max Dvořák, an art historian - a member of the Vienna School of Art History. The original concept of teaching art history in Brno was also inspired by his wonderfully open art-historical thinking. It was not static in any way, but on the contrary, it gradually changed so that it was possible to understand the works of art and their spiritual content over and over again. We will therefore commemorate it through some of his texts on early medieval art: (a) Max Dvořák and the Vienna School of Art History; (b) Max Dvořák and his conception of continuity and discontinuity of late Roman and early medieval art; (c) Max Dvořák: from spiritual content to prophetic fantasy.
Návaznosti
MUNI/A/1468/2020, interní kód MUNázev: Materiál a materialita v historické i současné architektonické tvorbě (Akronym: Materiál a materialita)
Investor: Masarykova univerzita, Materiál a materialita v historické i současné architektonické tvorbě
VytisknoutZobrazeno: 17. 6. 2024 03:43