FIKAROVÁ, Táňa a Tereza ŠKUBALOVÁ. Využití výukových kazuistik v základní diagnostické průpravě budoucích učitelů. In KONFERENCE PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA BRNO 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití výukových kazuistik v základní diagnostické průpravě budoucích učitelů
Autoři FIKAROVÁ, Táňa a Tereza ŠKUBALOVÁ.
Vydání KONFERENCE PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA BRNO 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kazuistiky; příprava učitelů; diagnostická kompetence
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D., učo 67915. Změněno: 2. 8. 2021 12:10.
Anotace
Stávající inkluzivní praxe ve školách vyžaduje důkladnější psychologickou přípravu budoucích pedagogů a jejich orientaci v tématech diagnostiky a mezioborové spolupráce. Cílem příspěvku je představit způsob práce s výukovými kazuistikami diagnostických témat u pedagogů (specifické poruchy učení, ADHD, poruchy autistického spektra, poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, syndrom CAN). Výukové kazuistiky byly tematicky i metodicky zpracovány s cílem kultivace diagnostického myšlení u budoucích učitelů, kteří často představují osoby prvního kontaktu s dítětem s potížemi (identifikace obtíží, diferenciální diagnostika, porozumění etiologii). Diagnostická průprava studujících učitelství je důležitá pro funkční mezioborovou spolupráci se systémem pedagogicko-psychologického poradenství - s jakým typem problému se učitel může/má obrátit na jakého odborníka. Zároveň je třeba v rámci průpravy budoucí učitele seznámit s hranicemi kompetencí (možnosti a limity). V příspěvku bude představena jedna z kazuistik (téma sebepoškozování) a popsán způsob práce s ní ve výuce.
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 04:16