k 2021

Využití výukových kazuistik v základní diagnostické průpravě budoucích učitelů

FIKAROVÁ, Táňa a Tereza ŠKUBALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Využití výukových kazuistik v základní diagnostické průpravě budoucích učitelů

Autoři

FIKAROVÁ, Táňa a Tereza ŠKUBALOVÁ

Vydání

KONFERENCE PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA BRNO 2021, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

kazuistiky; příprava učitelů; diagnostická kompetence
Změněno: 2. 8. 2021 12:10, Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Stávající inkluzivní praxe ve školách vyžaduje důkladnější psychologickou přípravu budoucích pedagogů a jejich orientaci v tématech diagnostiky a mezioborové spolupráce. Cílem příspěvku je představit způsob práce s výukovými kazuistikami diagnostických témat u pedagogů (specifické poruchy učení, ADHD, poruchy autistického spektra, poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, syndrom CAN). Výukové kazuistiky byly tematicky i metodicky zpracovány s cílem kultivace diagnostického myšlení u budoucích učitelů, kteří často představují osoby prvního kontaktu s dítětem s potížemi (identifikace obtíží, diferenciální diagnostika, porozumění etiologii). Diagnostická průprava studujících učitelství je důležitá pro funkční mezioborovou spolupráci se systémem pedagogicko-psychologického poradenství - s jakým typem problému se učitel může/má obrátit na jakého odborníka. Zároveň je třeba v rámci průpravy budoucí učitele seznámit s hranicemi kompetencí (možnosti a limity). V příspěvku bude představena jedna z kazuistik (téma sebepoškozování) a popsán způsob práce s ní ve výuce.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 17:45