2021
(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ
MAREČKOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ
Název česky
(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ
Název anglicky
(Not) Lost in Translation: A New Concept of Mediation in the CEFR-Companion Volume
Autoři
MAREČKOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Cizí jazyky, Praha, Univerzita Karlova, 2021, 1210-0811
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/21:00122045
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Dodatek k SERRJ,;Společný evropský referenční rámec pro jazyky; komunikační metoda; výuka cizích jazyků; učení se cizím jazykům; mediace; plurilingvistická kompetence; plurikulturní kompetence
Klíčová slova anglicky
CEFR-Companion Volume; Common European Framework of Reference for Languages; communicative approach; foreign language learning; foreign language teaching; mediation; pluricultural competence; plurilingual competence
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 2. 2022 16:07, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
V originále
V následujícím příspěvku je představeno nové, širší pojetí mediace, jak je formulováno v Dodatku Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CoE, 2020a; CoE, 2020b). Blíže je popsána klasifikace mediačních aktivit a strategií včetně ukázek nových škál a deskriptorů pro hodnocení mediačních dovedností. Cílem příspěvku je nabídnout českým učitelům a didaktikům cizích jazyků vhled do problematiky v jejich rodném jazyce, a tímto přispět k jejich informovanosti i motivaci implementovat mediaci do své výuky.
Anglicky
The following contribution presents a new and broader concept of mediation, as formulated in the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume (CoE, 2020a; CoE, 2020b). The classification of mediation activities and strategies is described in more detail, including examples of new scales and descriptors to assess mediation skills. The paper aims to offer Czech teachers and didactics of foreign languages an insight into the issues and, therefore to contribute to their awareness and motivation to implement mediation in their teaching.