2021
Can the color red trick you into drinking less? A replication study
DOLEŽALOVÁ, Barbora, Natalie HUBÁČKOVÁ, Kamila LÁTALOVÁ, Eliška VÝBOROVÁ, Markéta ŽÁKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Can the color red trick you into drinking less? A replication study
Autoři
DOLEŽALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, domácí), Natalie HUBÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kamila LÁTALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Eliška VÝBOROVÁ (203 Česká republika, domácí), Markéta ŽÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martin VACULÍK (203 Česká republika, garant, domácí) a Jakub PROCHÁZKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Appetite, London, ACADEMIC PRESS LTD- ELSEVIER SCIENCE LTD, 2021, 0195-6663
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50103 Cognitive sciences
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 5.016
Kód RIV
RIV/00216224:14230/21:00122103
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000697179000010
Klíčová slova anglicky
Red color; Intake; Priming; Avoidance behavior; General avoidance motivation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2024 14:27, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
Anotace
V originále
This replication of the study of Genschow et al. (2012) examines the effect of the color red on beverage consumption. In total, 148 men were asked to consume drinks in either red- or blue-labeled cups. Cup labels were assigned at random. Unlike in the previous study, the findings in our replication study did not provide empirical support for the hypothesis that people will drink less from red-labeled cups than blue-labeled cups. The difference between groups in drink consumption was non-significant. Thus, the red color did not have an inhibitory effect on drink intake.
Návaznosti
MUNI/A/1203/2019, interní kód MU |
|