J 2021

Outdoor excitement in homeland? Opportunities and threats to balloon tourism in the Czech Republic during the coronavirus outbreak

NOVOTNÁ, Markéta, Helena KUBÍČKOVÁ a Josef KUNC

Základní údaje

Originální název

Outdoor excitement in homeland? Opportunities and threats to balloon tourism in the Czech Republic during the coronavirus outbreak

Autoři

NOVOTNÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí), Helena KUBÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Josef KUNC (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Journal of Outdoor Recreation and Tourism, Amsterdam, Elsevier, 2021, 2213-0780

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 3.462

Kód RIV

RIV/00216224:14560/21:00122138

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

UT WoS

000702425500001

Klíčová slova anglicky

Ballooning; Domestic tourism; Niche tourism; Outdoor recreation; Czech Republic

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 8. 2022 12:52, Mgr. Pavlína Kurková

Anotace

V originále

Hot air ballooning as a niche outdoor activity has become popular in the Czech Republic in the last two decades. It provides not only authentic experiences but also a feeling of intense excitement. This research note aims to report on the consequences of the COVID-19 pandemic on balloon tourism. It presents initial results on new ideas regarding opportunities and threats to ballooning in the Czech Republic arising during the coronavirus outbreak. Several methods were used, combining desk research with qualitative in-depth interviews with main balloon flights operators. Despite many unfavourable circumstances, the pandemic situation brought several opportunities for this business stemming from the government measures and shifts in travellers’ behaviour. These opportunities include, for example, the focus on domestic clientele looking for different experiences under pandemic conditions and the strategic cooperation of balloon flights operators with accommodation providers.

Návaznosti

MUNI/A/1033/2019, interní kód MU
Název: Proměny peri-urbánního prostředí v důsledku společensko-ekonomických trendů v cestovním ruchu (Akronym: PERISET)
Investor: Masarykova univerzita, Proměny peri-urbánního prostředí v důsledku společensko-ekonomických trendů v cestovním ruchu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory