ČINČERA, Jan, Jan ZÁLEŠÁK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Bruce JOHNSON. We love them anyway : outdoor environmental education programs from the accompanying teachers’ perspective. Journal of Outdoor and Environmental Education. London: Springer Nature, 2021, roč. 24, č. 3, s. 243-257. ISSN 2206-3110. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s42322-021-00084-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název We love them anyway : outdoor environmental education programs from the accompanying teachers’ perspective
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česká republika, domácí), Jan ZÁLEŠÁK (203 Česká republika, domácí), Miloslav KOLENATÝ (203 Česká republika), Petra ŠIMONOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Bruce JOHNSON (840 Spojené státy).
Vydání Journal of Outdoor and Environmental Education, London, Springer Nature, 2021, 2206-3110.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/21:00119150
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s42322-021-00084-9
UT WoS 000688584600001
Klíčová slova anglicky Outdoor environmental education; Teachers; Experiential learning; Residential programs; Teacher satisfaction
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 10. 1. 2022 15:28.
Anotace
The ways in which residential outdoor environmental education programs are perceived by the teachers accompanying their elementary school students have rarely been investigated. In this study, interviews were conducted with 17 elementary school teachers who had participated in one of five selected residential programs in the Czech Republic in 2018 – 2019. As the findings show, all the teachers found the residential programs beneficial for their teaching. However, a majority of the teachers reported that the most significant outcome was the improvement in the students’ interpersonal competence and in the relationship between the teachers and their students. Interestingly, the effect of the residential programs on developing the students’ environmental understanding, attitudes, and values remained secondary or was questioned by the teachers. The aspect that the teachers appreciated most was the application of experiential learning methods providing emotional experiences for the students. The paper discusses the possible reasons for such perceptions of these programs and the implications for practice.
Návaznosti
GA18-15374S, projekt VaVNázev: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě (Akronym: RWL)
Investor: Grantová agentura ČR, Promoting Behavioral and Value Change through Outdoor Environmental Education
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 21:54