ŠEĎOVÁ, Klára a Martin SEDLÁČEK. Student oral participation and silent behavioral engagement. In EARLI 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Student oral participation and silent behavioral engagement
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára a Martin SEDLÁČEK.
Vydání EARLI 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Změněno: 27. 8. 2021 08:18.
Anotace
We adopted a person-oriented approach to identify patterns of how classroom talk and silent behavioral engagement is combined in students. The research was conducted on a sample of 639 ninth-grade students (32 classes). We measured the duration of classroom talk for each individual student during classes. The students also completed an inventory to determine their internal (silent) behavioral engagement. The students’ achievement was measured by means of the results from standardized reading literacy tests conducted by the Czech School Inspectorate (CSI). We also inquired about the socioeconomic background of students. We identified five distinctive participation profiles and analyzed whether profile membership can predict student achievement. We found the profile with high talk and high engagement to perform best and the profile with low talk and low engagement to perform worst. Analyzing inconsistent profiles, we detected classroom talk to be the more decisive factor for student achievement than silent behavioral engagement. Our findings thus highlight the important role of classroom talk in relation to student learning.
Návaznosti
GA21-16021S, projekt VaVNázev: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
VytisknoutZobrazeno: 3. 9. 2024 22:09