J 2021

Is dialogic teaching sustainable? Portrait of a teacher three years after completing a teacher development programme

ŠEĎOVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Is dialogic teaching sustainable? Portrait of a teacher three years after completing a teacher development programme

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Dialogic Pedagogy: An International Online Journal, 2021, 2325-3290

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/21:00119157

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000715926900005

Klíčová slova anglicky

dialogic teaching; teacher professional development; sustainability

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 1. 2022 14:26, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

This study deals with the question of whether a change in classroom discourse implemented through teacher professional development (TPD) is sustainable over time. I studied one teacher’s practices and thinking three years after completing a TPD programme focused on dialogic teaching. The data were collected through interviews with the teacher and video recordings of her lessons. The data showed that the teacher continued with dialogic teaching, but she appropriated and modified the concept of dialogic teaching to serve her own needs and preferences. The way the teacher overcame obstacles to sustaining the implemented change is discussed in the study.

Návaznosti

GA21-16021S, projekt VaV
Název: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie