2021
Is dialogic teaching sustainable? Portrait of a teacher three years after completing a teacher development programme
ŠEĎOVÁ, KláraZákladní údaje
Originální název
Is dialogic teaching sustainable? Portrait of a teacher three years after completing a teacher development programme
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Dialogic Pedagogy: An International Online Journal, 2021, 2325-3290
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/21:00119157
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000715926900005
Klíčová slova anglicky
dialogic teaching; teacher professional development; sustainability
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 1. 2022 14:26, Mgr. Michal Petr
Anotace
V originále
This study deals with the question of whether a change in classroom discourse implemented through teacher professional development (TPD) is sustainable over time. I studied one teacher’s practices and thinking three years after completing a TPD programme focused on dialogic teaching. The data were collected through interviews with the teacher and video recordings of her lessons. The data showed that the teacher continued with dialogic teaching, but she appropriated and modified the concept of dialogic teaching to serve her own needs and preferences. The way the teacher overcame obstacles to sustaining the implemented change is discussed in the study.
Návaznosti
GA21-16021S, projekt VaV |
|