ŠEĎOVÁ, Klára. Is dialogic teaching sustainable? Portrait of a teacher three years after completing a teacher development programme. Dialogic Pedagogy: An International Online Journal. 2021, roč. 9, č. 1, s. 37-59. ISSN 2325-3290. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5195/dpj.2021.423.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Is dialogic teaching sustainable? Portrait of a teacher three years after completing a teacher development programme
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Dialogic Pedagogy: An International Online Journal, 2021, 2325-3290.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00119157
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5195/dpj.2021.423
UT WoS 000715926900005
Klíčová slova anglicky dialogic teaching; teacher professional development; sustainability
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 13. 1. 2022 14:26.
Anotace
This study deals with the question of whether a change in classroom discourse implemented through teacher professional development (TPD) is sustainable over time. I studied one teacher’s practices and thinking three years after completing a TPD programme focused on dialogic teaching. The data were collected through interviews with the teacher and video recordings of her lessons. The data showed that the teacher continued with dialogic teaching, but she appropriated and modified the concept of dialogic teaching to serve her own needs and preferences. The way the teacher overcame obstacles to sustaining the implemented change is discussed in the study.
Návaznosti
GA21-16021S, projekt VaVNázev: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (Akronym: CoDiTe)
Investor: Grantová agentura ČR, Kolektivita v dialogickém vyučování: intervenční studie
VytisknoutZobrazeno: 24. 5. 2024 05:11