D 2021

Current Challenges in the Educational Usage of 3D Printing in Primary and Secondary Schools

MALINKA, Kamil a Vladimír SCHINDLER

Základní údaje

Originální název

Current Challenges in the Educational Usage of 3D Printing in Primary and Secondary Schools

Autoři

MALINKA, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladimír SCHINDLER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

United States, Proceedings of EdMedia + Innovate Learning, od s. 88-96, 9 s. 2021

Nakladatel

Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10200 1.2 Computer and information sciences

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14610/21:00119842

Organizační jednotka

Ústav výpočetní techniky

ISBN

978-1-939797-56-8

Klíčová slova česky

3D tisk; vzdělání

Klíčová slova anglicky

3D print; education

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 9. 2021 09:27, Mgr. Kamil Malinka, Ph.D.

Anotace

V originále

In this article, we present the current state of 3D printing usage for educational purposes in primary and secondary schools. 3D printing in schools is not used to its full potential, mainly due to the lack of quality content suitable for teaching and insufficient knowledge of the IT environment effective setting. As evidence of the existing problems, we present the results of two commercial surveys dealing with the current state of 3D printing usage in schools. In the educational context, we will discuss 3D printers regarding their technological properties and the issues that arise during their deployment and usage. Further, we present state-of-the-art examples of the teaching practice, including available teaching materials, and discuss their applicability. Finally, we give our proposal for the systematical integration of 3D printing into the curriculum. The presented experiences and results also aim to help integrate 3D printing into teaching practice and make it easier for those interested in taking their first steps.

Česky

V tomto článku představujeme současný stav využití 3D tisku pro vzdělávací účely na základních a středních školách. 3D tisk ve školách není plně využíván, a to především z důvodu nedostatku kvalitního obsahu vhodného pro výuku a nedostatečné znalosti efektivního nastavení IT prostředí. Jako důkaz existujících problémů uvádíme výsledky dvou komerčních průzkumů zabývajících se současným stavem využití 3D tisku ve školách. V kontextu vzdělávání se zabýváme 3D tiskárnami s ohledem na jejich technologické vlastnosti a problémy, které vznikají při jejich nasazení a používání. Dále představujeme nejnovější příklady z výukové praxe, včetně dostupných výukových materiálů, a diskutujeme jejich použitelnost. Nakonec představujeme náš návrh na systematické začlenění 3D tisku do výuky. Cílem prezentovaných zkušeností a výsledků je také pomoci začlenit 3D tisk do výukové praxe a usnadnit zájemcům jejich první kroky.

Návaznosti

TL03000425, projekt VaV
Název: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Akronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technologická agentura ČR, 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách