MALINKA, Kamil a Vladimír SCHINDLER. Current Challenges in the Educational Usage of 3D Printing in Primary and Secondary Schools. Online. In Theo Bastiaens. Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 2021, s. 88-96. ISBN 978-1-939797-56-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Current Challenges in the Educational Usage of 3D Printing in Primary and Secondary Schools
Autoři MALINKA, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladimír SCHINDLER (203 Česká republika, domácí).
Vydání United States, Proceedings of EdMedia + Innovate Learning, od s. 88-96, 9 s. 2021.
Nakladatel Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14610/21:00119842
Organizační jednotka Ústav výpočetní techniky
ISBN 978-1-939797-56-8
Klíčová slova česky 3D tisk; vzdělání
Klíčová slova anglicky 3D print; education
Štítky 3d print, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Kamil Malinka, Ph.D., učo 49967. Změněno: 14. 9. 2021 09:27.
Anotace
In this article, we present the current state of 3D printing usage for educational purposes in primary and secondary schools. 3D printing in schools is not used to its full potential, mainly due to the lack of quality content suitable for teaching and insufficient knowledge of the IT environment effective setting. As evidence of the existing problems, we present the results of two commercial surveys dealing with the current state of 3D printing usage in schools. In the educational context, we will discuss 3D printers regarding their technological properties and the issues that arise during their deployment and usage. Further, we present state-of-the-art examples of the teaching practice, including available teaching materials, and discuss their applicability. Finally, we give our proposal for the systematical integration of 3D printing into the curriculum. The presented experiences and results also aim to help integrate 3D printing into teaching practice and make it easier for those interested in taking their first steps.
Anotace česky
V tomto článku představujeme současný stav využití 3D tisku pro vzdělávací účely na základních a středních školách. 3D tisk ve školách není plně využíván, a to především z důvodu nedostatku kvalitního obsahu vhodného pro výuku a nedostatečné znalosti efektivního nastavení IT prostředí. Jako důkaz existujících problémů uvádíme výsledky dvou komerčních průzkumů zabývajících se současným stavem využití 3D tisku ve školách. V kontextu vzdělávání se zabýváme 3D tiskárnami s ohledem na jejich technologické vlastnosti a problémy, které vznikají při jejich nasazení a používání. Dále představujeme nejnovější příklady z výukové praxe, včetně dostupných výukových materiálů, a diskutujeme jejich použitelnost. Nakonec představujeme náš návrh na systematické začlenění 3D tisku do výuky. Cílem prezentovaných zkušeností a výsledků je také pomoci začlenit 3D tisk do výukové praxe a usnadnit zájemcům jejich první kroky.
Návaznosti
TL03000425, projekt VaVNázev: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Akronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technologická agentura ČR, 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 19:17