2021
Odkaz Musorgského Borise Godunova v dramatu Smuta Arsenije A. Goleniščeva-Kutuzova
DUPALOVÁ, ZuzanaZákladní údaje
Originální název
Odkaz Musorgského Borise Godunova v dramatu Smuta Arsenije A. Goleniščeva-Kutuzova
Název anglicky
The Influence of Mussorgsky’s Boris Godunov on the Play Smuta by Arseny A. Golenishchev-Kutuzov
Autoři
DUPALOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Ostrava, Slavica Iuvenum XXII: Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Slavica Iuvenum 2021. od s. 205-215, 11 s. 2021
Nakladatel
Ostravská univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/21:00122242
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7599-244-4
Klíčová slova anglicky
Boris Godunov; Mussorgsky; drama Smuta; Arseny Arkadyevich Golenishchev-Kutuzov; Russian drama
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2022 14:34, Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil
V originále
Příspěvek se zabývá tématem vlivu opery Boris Godunov M. P. Musorgského na drama Smuta A. A. Goleniščeva-Kutuzova, Musorgského přítele. V příspěvku jsou analyzovány souvislosti mezi hlavními postavami (Godunov a Vasilij Šujskij) a v pojetí národa. Goleniščev-Kutuzov byl zjevně ovlivněn operou a některé momenty jeho hry se silně podobají scénám Borise Godunova, role národa v dějinách nastíněná v dramatu je podobná roli národa v opeře.
Anglicky
This paper deals with the theme of the influence of the opera Boris Godunov by M. P. Mussorgky on the drama Smuta by A. A. Golenishchev-Kutuzov, Mussorgsky’s friend. In the paper the connections between the main characters (Godunov and Vasili Shuisky) and in the conception of the nation are analysed. Golenishchev-Kutuzov was clearly influenced by the opera and some moments of his play bear a strong resemblance to the scenes of Boris Godunov, the role of the people in the history as outlined in the drama is similar to the role of the nation in the opera.