KUBÍČKOVÁ, Helena a Nikola KLOBÁSKOVÁ. PROMĚNY PERI-URBÁNNÍHO PROSTŘEDÍ NA PŘÍKLADU SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ. Online. In V. Žítek, V. Klímová. XXIV. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Brno: Masarykova Univerzita, 2021, s. 141-148. ISBN 978-80-210-9896-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PROMĚNY PERI-URBÁNNÍHO PROSTŘEDÍ NA PŘÍKLADU SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ
Název česky PROMĚNY PERI-URBÁNNÍHO PROSTŘEDÍ NA PŘÍKLADU SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ
Název anglicky Changes in the peri-urban environment on the example of local product preference
Autoři KUBÍČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, domácí) a Nikola KLOBÁSKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Brno, XXIV. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, od s. 141-148, 8 s. 2021.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50203 Industrial relations
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/21:00122258
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-9896-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9896-2021
Klíčová slova česky lokální produkce;peri-urbánní prostředí;venkovský cestovní ruch
Klíčová slova anglicky local production;peri-urban environment;rural tourism
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Sedláček, učo 23217. Změněno: 20. 3. 2022 21:15.
Anotace
Předkládaný příspěvek poukazuje na novodobý fenomén v podobě peri-urbánního prostoru a jeho proměn reflektujících migraci obyvatel do měst, jejich postmoderní spotřebitelské chování či aktuální nákupní preference. Cílem příspěvku je analyzovat spotřebitelské chování nakupujících na trhu lokální produkce, identifikovat klíčové motivace a charakteristiku nákupů, sekundárně pak identifikovat spojitost s přístupem k cestování. Mezi použité metody patří kvantitativní dotazníkové šetření, během kterého byly odpovědi sbírány v průběhu terénního šetření pomocí prostého náhodného výběru. Data byla následně analyzována dle základních matematicko-statistických metod a interpretována. Příspěvek a jeho výstupy slouží především jako pilotní studie, proto je vzorek respondentů poměrně malý (N=94). Za hlavní zjištění lze považovat fakt, že trhy lokální produkce volí respondenti kvůli požadované kvalitě a čerstvosti výrobků, či jejich chuti. Cena naopak nepatří mezi hlavní důvody nákupů, dokonce ani při posuzování výběru konkrétního výrobku není klíčovým kritériem. Většina respondentů preferuje dovolenou ve venkovských oblastech, nikoliv v urbanizovaných prostorech, vzniká zde tedy paralela mezi preferencí výrobků lokální produkce a venkovským cestovním ruchem.
Anotace anglicky
The submitted paper refers to a current phenomenon in the form of peri-urban space and its transfigurations reflecting the migration of the population to the cities, their postmodern consumer behavior, or current purchasing preferences. The paper aims to analyze the consumer behavior of shoppers in the local production market, identify key motivations and characteristics of purchases, and secondarily identify the connection with the approach to travel. The methods used include a quantitative questionnaire survey, thus the answers were collected during the field survey by a simple random selection. The data were then analyzed according to basic statistical methods and interpreted. The paper and its outputs serve mainly as a pilot study of a questionnaire survey, so the sample of respondents is meager (N = 94). As a prime finding can be considered the fact that respondents choose the local production markets due to the quality and freshness of products or their taste. On the contrary, price is not one of the main reasons for purchases, even when assessing the choice of a particular product is not a key criterion. Most respondents prefer a vacation in rural areas, not in urban areas, so there is a parallel between the preference for local products and rural tourism.
Návaznosti
MUNI/A/1399/2020, interní kód MUNázev: Korona-krize a její dopad na změnu řízení v destinaci (Akronym: KK-DOPŘÍZDES)
Investor: Masarykova univerzita, Korona-krize a její dopad na změnu řízení v destinaci
VytisknoutZobrazeno: 5. 9. 2024 04:38