2021
Akulturace, multikulturní efektivnost a možnosti interkulturní přípravy studentů VŠ na studijní a pracovní mobilitu: prezentace výsledků čtyř výzkumů
ČERVENKOVÁ, Marie, Hana DELALANDE a Daniela OLEJÁROVÁZákladní údaje
Originální název
Akulturace, multikulturní efektivnost a možnosti interkulturní přípravy studentů VŠ na studijní a pracovní mobilitu: prezentace výsledků čtyř výzkumů
Název anglicky
Acculturation, multicultural effectivity and possibilities of intercultural preparation of university students for study and work mobility: presentation of four researches
Autoři
ČERVENKOVÁ, Marie, Hana DELALANDE a Daniela OLEJÁROVÁ
Vydání
Konference Czeducon, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
akulturace; mobilita; interkulturní příprava
Klíčová slova anglicky
acculturation; mobility; intercultural preparation
Změněno: 16. 3. 2022 19:10, Ing. Mgr. Hana Delalande
V originále
Příspěvek prezentuje výsledky čtyř studií realizovaných výzkumnicemi z různých pracovišť Masarykovy univerzity na téma zahraničních pobytů vysokoškolských studentů. V první části jsme se zaměřily na procesy, výsledky a dosahy akulturace a na rozvoj multikulturní efektivnosti studentů na základě zahraničního pobytu. V druhé části jsme představily výsledky analýzy potřeb studentů ekonomických studijních programů, které umožnily identifikovat problematické situace a mezikulturní rozdíly během studijního nebo pracovního pobytu v zahraničí a diskutovaly jsme možnosti rozvíjení interkulturních komunikačních kompetencí v rámci přípravy na mobilitu.
Anglicky
In the contribution, are presented the results of four different studies on international mobility stays of university students. The studies were implemented by researchers from different sections of Masaryk university. In the first part, we focused on processes, results and scopes of acculturation and on develpment of multicultural effectiveness of students on the basis of the mobility stay. In the second part, the results of need analysis of students of economics study programmes were presented, which enabled identification of problematic situations and intercultural differences during study or work stay in foreign countries. Possibilities of development of intercultural communication competences as a preparation course for mobility were discussed.
Návaznosti
MUNI/A/1239/2020, interní kód MU |
|