ČERVENKOVÁ, Marie. Motivace studentů při online výuce jako výzva pro učitele. In Forlang. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motivace studentů při online výuce jako výzva pro učitele
Autoři ČERVENKOVÁ, Marie.
Vydání Forlang, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky motivace, online výuka, výuka jazyků, cizí jazyky
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Marie Červenková, Ph.D., učo 18575. Změněno: 6. 9. 2021 14:17.
Anotace
Motivace je klíčovým faktorem procesu a výsledků učení obecně. Stejně tak hraje zásadní roli v učení se cizímu jazyku (Dörnyei : 2001, Gardner : 2010). V posledním roce došlo v důsledku pandemie k rozsáhlým změnám v průběhu výuky a vysokoškolští studenti jsou nuceni studovat distančním a online způsobem. Pro většinu z nich představuje tato situace značnou zátěž, a úbytek motivace je jedním z jejích negativních důsledků, které studenti při studiu musejí překonávat. V této souvislosti si klademe otázku, jakým způsobem může učitel plnit svoji roli facilitátora učení a zda a jak v kontextu celkové situace předchází, popř. čelí úbytku či ztrátě motivace studentů. V příspěvku představíme výsledky kvalitativního výzkumu, který byl veden v období jarního semestru 2021 u učitelů cizích jazyků Centra jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity v Brně s cílem zmapovat použité způsoby a prostředky ovlivňující motivaci studentů. Tyto způsoby a prostředky byly kategorizovány v souladu s Dörnyeiovou teorií L2 Motivational Self System (Dörnyei, Z., & Ushioda, E. : 2009).
VytisknoutZobrazeno: 23. 7. 2024 20:30