TŮMA, František a Kateřina LOJDOVÁ. ‘There are two gaps, so’: teaching materials as resources for correction in pre-service teachers’ EFL classes. Classroom Discourse. 2021, roč. 12, 1-2, s. 15-34. ISSN 1946-3014. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/19463014.2020.1856697.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ‘There are two gaps, so’: teaching materials as resources for correction in pre-service teachers’ EFL classes
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Classroom Discourse, 2021, 1946-3014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW DOI článku
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00119190
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/19463014.2020.1856697
UT WoS 000691073400002
Klíčová slova anglicky Correction; repair; classroom interaction; teaching materials; pre-service teachers
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 21. 10. 2021 09:02.
Anotace
This study investigates how pre-service teachers of English as a foreign language do correction during their initial teaching practice at lower-secondary schools. The study employs multimodal conversation analysis on a dataset of 16 lessons taught by three pre-service teachers in Czechia. The analysis focuses specifically on how the teachers orient to the task format when doing correction in answer-check sequences. It demonstrates how the teachers employ talk, gesture and gaze to make the task format (such as fill-in-the-blanks, matching) relevant and thereby use the materials as points of reference as well as resources for structuring classroom discourse. This use of materials contributes to the completion of the correction sequences. It is concluded that (over-)reliance on teaching materials and limited flexibility, which can be observed in not accepting alternative answers produced by learners, seem to be manifestations of some of the traits of pre-service teachers’ performance.
Návaznosti
GA19-06763S, projekt VaVNázev: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
VytisknoutZobrazeno: 30. 6. 2024 18:34