2021
Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021
JIRAVSKÝ, Otakar, Filip JIRAVSKÝ, Jan HEČKO, Miroslav HUDEC, Radim ŠPAČEK et. al.Základní údaje
Originální název
Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021
Název anglicky
Virtual reality in education of healthcare professionals in cardiology at the beginning of 2021
Autoři
JIRAVSKÝ, Otakar (203 Česká republika, garant, domácí), Filip JIRAVSKÝ (203 Česká republika), Jan HEČKO (203 Česká republika), Miroslav HUDEC (203 Česká republika, domácí), Radim ŠPAČEK (203 Česká republika), Jan CHOVANČÍK (203 Česká republika), Libor ŠKŇOUŘIL (203 Česká republika) a Martin FIALA (203 Česká republika)
Vydání
Cor et Vasa, Brno, Medical Tribune CZ s.r.o. 2021, 0010-8650
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
30201 Cardiac and Cardiovascular systems
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14110/21:00122284
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
UT WoS
000694709000008
Klíčová slova česky
Elektronická média; Virtuální realita; Vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Education; Electronic media; Virtual reality
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 5. 2022 12:58, Mgr. Tereza Miškechová
V originále
Elektronická média přebírají dominantní roli ve vzdělávání, jedné z klíčových odpovědností zdravotnických profesionálů. I profesní vzdělávání dnes využívá webové stránky, blogy, videoblogy a mobilní aplikace. Virtuální zobrazování je další, nově dostupnou technologií. Přináší prožitky podobné realitě, což může být přínosem k zachycení, zpracování, zapamatování a následnému použití informací uživatelem. Navzdory relativně krátké uživatelské dostupnosti virtuálního zobrazování je nyní k využití celá řada hardwarových možností a souběžně i obsahu, který je primárně cílem k vzdělávání zdravotnických profesionálů.
Anglicky
Electronic media are picking over a dominant role in education, one of the key responsibiliies of healthcare professionals. At present, even professional education uses websites, blogs, video blogs, and mobile applications. Virtual imaging is another newly available technology. It offers reality-like experiences, which can be useful for picking up, processing, memorizing, and subsequent utilizing of information by the user. Despite relatively short availability of virtual imaging, some hardware options can be now employed together with content primarily aimed at educating healthcare professionals.