J 2021

Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021

JIRAVSKÝ, Otakar, Filip JIRAVSKÝ, Jan HEČKO, Miroslav HUDEC, Radim ŠPAČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021

Název anglicky

Virtual reality in education of healthcare professionals in cardiology at the beginning of 2021

Autoři

JIRAVSKÝ, Otakar (203 Česká republika, garant, domácí), Filip JIRAVSKÝ (203 Česká republika), Jan HEČKO (203 Česká republika), Miroslav HUDEC (203 Česká republika, domácí), Radim ŠPAČEK (203 Česká republika), Jan CHOVANČÍK (203 Česká republika), Libor ŠKŇOUŘIL (203 Česká republika) a Martin FIALA (203 Česká republika)

Vydání

Cor et Vasa, Brno, Medical Tribune CZ s.r.o. 2021, 0010-8650

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

30201 Cardiac and Cardiovascular systems

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14110/21:00122284

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

UT WoS

000694709000008

Klíčová slova česky

Elektronická média; Virtuální realita; Vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Education; Electronic media; Virtual reality

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 5. 2022 12:58, Mgr. Tereza Miškechová

Anotace

V originále

Elektronická média přebírají dominantní roli ve vzdělávání, jedné z klíčových odpovědností zdravotnických profesionálů. I profesní vzdělávání dnes využívá webové stránky, blogy, videoblogy a mobilní aplikace. Virtuální zobrazování je další, nově dostupnou technologií. Přináší prožitky podobné realitě, což může být přínosem k zachycení, zpracování, zapamatování a následnému použití informací uživatelem. Navzdory relativně krátké uživatelské dostupnosti virtuálního zobrazování je nyní k využití celá řada hardwarových možností a souběžně i obsahu, který je primárně cílem k vzdělávání zdravotnických profesionálů.

Anglicky

Electronic media are picking over a dominant role in education, one of the key responsibiliies of healthcare professionals. At present, even professional education uses websites, blogs, video blogs, and mobile applications. Virtual imaging is another newly available technology. It offers reality-like experiences, which can be useful for picking up, processing, memorizing, and subsequent utilizing of information by the user. Despite relatively short availability of virtual imaging, some hardware options can be now employed together with content primarily aimed at educating healthcare professionals.