2021
Analýza sociálnych sietí ako nástroj štúdia interakcie v pedagogickom výskume
LINTNER, TomášZákladní údaje
Originální název
Analýza sociálnych sietí ako nástroj štúdia interakcie v pedagogickom výskume
Název anglicky
Social network analysis as a tool for studying interaction in educational research
Autoři
LINTNER, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Brno, Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 29-33, 5 s. 2021
Nakladatel
Česká asociace pedagogického výzkumu a Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/21:00122305
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky
analýza sociálnych sietí; SNA; komplexné siete; metodológia v pedagogickom výskume
Klíčová slova anglicky
social network analysis; SNA; complex networks; methods in educational research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 4. 2022 09:59, Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil
V originále
Tento príspevok predstavuje analýzu sociálnych sietí (SNA) ako užitočný prístup pri štúdiu interakcie v pedagogickom výskume. V prvom rade predstavuje základné myšlienky SNA a dáva ich do súvislosti s výskumom interakcie v prostredí vzdelávania. V druhom rade príspevok predstavuje tri základné spôsoby, ktorými vie SNA obohatiť výskum interakcie a to - 1. vizualizácia interakcie za pomoci sociogramov; 2. identifikácia prominentných aktérov; 3. porovnanie skupín v čase či medzi sebou.
Anglicky
This paper presents social network analysis (SNA) as a useful approach to study of interaction in educational research. Firstly, it introduces basic SNA concepts and puts them into context with research on interaction in education. Secondly, the paper presents three basic ways in which SNA can enrich research on interaction, namely - 1. visualization of interaction with the help of sociograms; 2. identification of prominent actors in the group; 3. inter-group comparison and intra-group comparison over time.
Návaznosti
MUNI/IGA/1350/2020, interní kód MU |
|