D 2021

Analýza sociálnych sietí ako nástroj štúdia interakcie v pedagogickom výskume

LINTNER, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Analýza sociálnych sietí ako nástroj štúdia interakcie v pedagogickom výskume

Název anglicky

Social network analysis as a tool for studying interaction in educational research

Autoři

LINTNER, Tomáš (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Brno, Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 29-33, 5 s. 2021

Nakladatel

Česká asociace pedagogického výzkumu a Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/21:00122305

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7392-367-9

Klíčová slova česky

analýza sociálnych sietí; SNA; komplexné siete; metodológia v pedagogickom výskume

Klíčová slova anglicky

social network analysis; SNA; complex networks; methods in educational research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 4. 2022 09:59, Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil

Anotace

V originále

Tento príspevok predstavuje analýzu sociálnych sietí (SNA) ako užitočný prístup pri štúdiu interakcie v pedagogickom výskume. V prvom rade predstavuje základné myšlienky SNA a dáva ich do súvislosti s výskumom interakcie v prostredí vzdelávania. V druhom rade príspevok predstavuje tri základné spôsoby, ktorými vie SNA obohatiť výskum interakcie a to - 1. vizualizácia interakcie za pomoci sociogramov; 2. identifikácia prominentných aktérov; 3. porovnanie skupín v čase či medzi sebou.

Anglicky

This paper presents social network analysis (SNA) as a useful approach to study of interaction in educational research. Firstly, it introduces basic SNA concepts and puts them into context with research on interaction in education. Secondly, the paper presents three basic ways in which SNA can enrich research on interaction, namely - 1. visualization of interaction with the help of sociograms; 2. identification of prominent actors in the group; 3. inter-group comparison and intra-group comparison over time.

Návaznosti

MUNI/IGA/1350/2020, interní kód MU
Název: Studying Student Communication During Synchronous Online University Teaching with Social Network Analysis
Investor: Masarykova univerzita, Studying Student Communication During Synchronous Online University Teaching with Social Network Analysis