Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@atricle{1791097, author = {Fikrlová, Jana}, article_number = {14}, keywords = {Test of Memory and Learning Second Edition, TOMAL-2, memory, learning}, language = {cze}, issn = {1805-9147}, journal = {Testforum}, title = {Test paměti a učení – Druhé vydání (TOMAL-2) – Recenze metody}, url = {https://testforum.cz/article/view/TF2021-14-14661}, volume = {9}, year = {2021} }
TY - ID - 1791097 AU - Fikrlová, Jana PY - 2021 TI - Test paměti a učení – Druhé vydání (TOMAL-2) – Recenze metody JF - Testforum VL - 9 IS - 14 SP - 26-35 EP - 26-35 SN - 18059147 KW - Test of Memory and Learning Second Edition, TOMAL-2, memory, learning UR - https://testforum.cz/article/view/TF2021-14-14661 N2 - Celkově TOMAL–2 představuje kvalitní nástroj pro posouzení paměti. Psychometrické zpracování české adaptace je vysoce nadprůměrné a příkladné. Přímý konkurent TOMAL–2 na českém trhu, Wechslerova paměťová škála WMS–III, disponuje pouze americkými, a navíc zastaralými normami (Wechlser, 1999). Její kratší verze, Wechslerova zkrácená paměťová škála WMS–IIIa (2011), sice české normy má, ale jejich kvalita je bohužel nízká (podrobněji viz Hlavová & Rosická, 2018). WMS–IIIa navíc představuje spíše screeningový nástroj, který nemůže nahradit komplexnější vyšetření paměti (Mitrushina a kol., 2005). Česká adaptace Wechslerovy paměťové škály WMS–IV, která je revizí WMS–III a řeší řadu jejích omezení (viz Groth-Marnat & Wright, 2016), se momentálně nepřipravuje (S. Ježek, osobní komunikace, 14. října 2019). Domnívám se, že TOMAL–2 lze doporučit jako momentálně nejkvalitnější test paměti na českém trhu, a to pro použití v oblasti neuropsychologie a v oblastech klinické, školní a poradenské psychologie. ER -
FIKRLOVÁ, Jana. Test paměti a učení – Druhé vydání (TOMAL-2) – Recenze metody. \textit{Testforum}. 2021, roč.~9, č.~14, s.~26-35. ISSN~1805-9147.
|