MARINIČ, Peter. Vysokoškolské vzdělání jako náklady obětované příležitosti. In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vysokoškolské vzdělání jako náklady obětované příležitosti
Název anglicky Tertiary Education as an Opportunity Costs
Autoři MARINIČ, Peter.
Vydání Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Konferenční sborník
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky vysokoškolské vzdělání; průměrná mzda; náklady obětované příležitosti; míra návratnosti
Klíčová slova anglicky tertiary education; average salary; opportunity costs; rate of return
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Změněno: 21. 2. 2022 13:58.
Anotace
Pro dosažení vysokoškolského vzdělání, zejména v prezenční formě studia, je potřeba se vzdát možnosti vydělávat na plný úvazek. Je tedy nutné přijmout náklady obětované příležitosti. Ty jsou na druhou stranu kompenzovány vyšším výdělkem vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců. Návratnost vysokoškolského vzdělání se značně liší v jednotlivých státech EU a vykazuje korelaci se vzdělanostní strukturou i mzdovou úrovní. Jaká je tedy návratnost vysokoškolského vzdělání, a co na základě dat ještě identifikovat jako podstatný faktor, je obsahem předloženého textu.
Anotace anglicky
In order to achieve tertiary education, especially in the full‑time form of study, it is necessary to give up earning as full‑time employee. It is therefore necessary to accept the opportunity cost approach. These, on the other hand, are offset by higher earnings by university‑educated employees. The return on tertiary education varies considerably from one EU country to another and correlates with both the educational structure and the wage level. The text describes the return on tertiary education and what else can be identified as significant factors, based on data.
Návaznosti
MUNI/A/1356/2020, interní kód MUNázev: Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 14:38