k 2021

Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy

RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy

Název anglicky

Portfolio as an image of the professional growth of students of kindergarten teaching

Vydání

Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

portfolio; student; reflektivně pojaté přípravné vzdělávání; předškolní vzdělávání; profesní rozvoj

Klíčová slova anglicky

portfolio; student; reflectively conceived pre‑service teacher training; preprimary education; professional development

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2022 17:17, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentace přináší pohled na portfolio a jeho místo v reflektivně pojatém přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Autorky ve shodě s jinými autory vnímají portfolio jako fenomén, který významným způsobem ovlivňuje profesionalizační rozvoj studentek a představuje tak důležité pedeutologické téma. Výsledky přinášejí pohled na čtyři autentická portfolia jako cestu k proměně profesního myšlení studentek, které portfolio využily při státní závěrečné zkoušce.

Anglicky

The prezentation provides an overview of the portfolio and its place in the reflective preparatory education of preschool teachers at the Faculty of Education of Masaryk University. The authors, in agreement with other authors, perceive the portfolio as a phenomenon that significantly influences the professional development of students and thus represents an important pedeutologic topic. The results provide insight into four authentic portfolios as a way to transform the professional thinking of the students who used the portfolios in the state final exam.