2021
Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy
RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁZákladní údaje
Originální název
Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy
Název anglicky
Portfolio as an image of the professional growth of students of kindergarten teaching
Autoři
Vydání
Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
portfolio; student; reflektivně pojaté přípravné vzdělávání; předškolní vzdělávání; profesní rozvoj
Klíčová slova anglicky
portfolio; student; reflectively conceived pre‑service teacher training; preprimary education; professional development
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2022 17:17, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Prezentace přináší pohled na portfolio a jeho místo v reflektivně pojatém přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Autorky ve shodě s jinými autory vnímají portfolio jako fenomén, který významným způsobem ovlivňuje profesionalizační rozvoj studentek a představuje tak důležité pedeutologické téma. Výsledky přinášejí pohled na čtyři autentická portfolia jako cestu k proměně profesního myšlení studentek, které portfolio využily při státní závěrečné zkoušce.
Anglicky
The prezentation provides an overview of the portfolio and its place in the reflective preparatory education of preschool teachers at the Faculty of Education of Masaryk University. The authors, in agreement with other authors, perceive the portfolio as a phenomenon that significantly influences the professional development of students and thus represents an important pedeutologic topic. The results provide insight into four authentic portfolios as a way to transform the professional thinking of the students who used the portfolios in the state final exam.