OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Výzkumné sympozium: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkumné sympozium: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Název česky Výzkumné sympozium: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Název anglicky Research Symposium: Ethnography of Diversity in Pre-Service Teacher Education
Autoři OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ.
Vydání 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky žákovská diverzita; diferencovaná výuka; vzdělávání učitelů; etnografie
Klíčová slova anglicky student diversity; differentiated instruction; pre-service teacher education; ethnography
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 4. 4. 2022 13:41.
Anotace
Sympozium, jež bylo uspořádáno v rámci výroční konference ČAPV, mělo charakter čtyř tematicky propojených příspěvků, které diskutovaly průběžné výsledky tříletého projektu “Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů” podpořeného GA ČR a řešeného na Katedře pedagogiky, PedF, MU v Brně. Po úvodním představení hlavních teoretických a metodologických východisek výzkumu byly postupně zodpovězeny následující výzkumné otázky: Jak je žákovská diverzita obsažena v plánovaném a realizovaném kurikulu předmětů pedagogické propedeutiky v programu učitelské přípravy? Jak mentoři podporují studenty učitelství při práci s žákovskou diverzitou během jejich praxe na základní škole? Jaká jsou přesvědčení a praktiky studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě během jejich praxe na základní škole? Jak se (ne)odráží žákovská diverzita ve způsobech, jakými studenti učitelství opravují odpovědi žáků ve výuce na praxích? V souladu s metodologickými principy designu vícemístné etnografie byla průběžně zohledněna propojení mezi teorií (tj. realizovaným kurikulem v seminářích na univerzitě) a praxí na základních školách z hlediska tematizace žákovské diverzity. V rámci sympozia jsme diskutovali implikace hlavních zjištění pro vzdělávání studentů učitelství pro práci s žákovskou diverzitou jak v kurzech pedagogické propedeutiky na vysoké škole, tak z hlediska jejich mentorování na základní škole.
Anotace anglicky
The symposium, which was organized within the ČAPV conference, had the character of four thematically linked papers, which will discuss the ongoing results of the three-year project "Ethnography of diversity in pre-service teacher education" supported by the Czech Science Foundation and conducted at the Department of Education, Faculty of Education, Masaryk University in Brno. After an introductory presentation of the main theoretical and methodological basis of the research, the following research questions were gradually answered: How is student diversity addressed in the planned and realized curriculum of general educational courses in the teacher training program? How do mentors support pre-service teachers in working with student diversity during their practicum at lower-secondary schools? What are the beliefs and practices of pre-service teachers related to student diversity during their practicum? How is student diversity (not) reflected in the ways in which pre-service teachers correct pupils'responses? In accordance with the methodological principles of the design of multi-sited ethnography, the connection between the theory (ie the implemented curriculum in seminars at the university) and practice at lower-secondary schools was continuously taken into account in terms of student diversity. Within the symposium we discussed the implications of the main findings for the pre-service teachers education regarding working with student diversity both in the courses of pedagogical propaedeutics at the university and in terms of their mentoring at the lower-secondary schools.
Návaznosti
GA19-06763S, projekt VaVNázev: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
VytisknoutZobrazeno: 4. 9. 2024 20:17