k 2021

Využití GIS v badatelsky orientované výuce zeměpisu: přehledová studie

MAŠTEROVÁ, Vendula

Základní údaje

Originální název

Využití GIS v badatelsky orientované výuce zeměpisu: přehledová studie

Název česky

Využití GIS v badatelsky orientované výuce zeměpisu: přehledová studie

Název anglicky

The use of GIS in inquiry-based learning in geography: literature review

Autoři

MAŠTEROVÁ, Vendula

Vydání

29. výroční konference ČAPV: Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

geografické informační systémy, GIS, badatelsky orientovaná výuka, přehledová studie

Klíčová slova anglicky

geographic information systems, GIS, inquiry-based learning, literature review

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2022 09:17, Mgr. Vendula Mašterová

Anotace

V originále

Využití technologií a metody výuky spojené s řešením problémů v zeměpisu jsou dlouhodobě zkoumanými tématy nejen v Česku (Karvánková, 2017). Toto propojení však u nás není dostatečně zmapováno. Cílem příspěvku je představit dosavadní stav poznání v oblasti propojení výuky s geografickými informačními systémy (GIS) a badatelsky orientované výuce v zeměpisu. Přehledovou studií sleduji cíle, využité metody, výsledky empirických studií a teoretické uchopení tématu. Na základě výsledků přehledové studie bude navrhnut výzkum, který bude součástí disertační práce.

Anglicky

The use of technologies and teaching methods related to problem-solving in geography are long discussed topics not only in the Czech Republic (Karvánková, 2017). The connection is not sufficiently mapped in our country. The aim of the paper is to present the current state of knowledge in the field by linking teaching with geographical information systems (GIS) and inquiry-based learning in geography teaching. I pursue the aims, the methods used, the results of empirical studies and the theoretical grasp of the topic. Based on the results of the overview study, research will be proposed, which will be a part of the doctoral thesis.

Návaznosti

MUNI/A/1515/2020, interní kód MU
Název: Od rešerše ke vysokoškolské didaktice (Akronym: REVYD)
Investor: Masarykova univerzita, Od rešerše ke vysokoškolské didaktice