2021
Využití GIS v badatelsky orientované výuce zeměpisu: přehledová studie
MAŠTEROVÁ, VendulaZákladní údaje
Originální název
Využití GIS v badatelsky orientované výuce zeměpisu: přehledová studie
Název česky
Využití GIS v badatelsky orientované výuce zeměpisu: přehledová studie
Název anglicky
The use of GIS in inquiry-based learning in geography: literature review
Autoři
MAŠTEROVÁ, Vendula
Vydání
29. výroční konference ČAPV: Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky
geografické informační systémy, GIS, badatelsky orientovaná výuka, přehledová studie
Klíčová slova anglicky
geographic information systems, GIS, inquiry-based learning, literature review
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2022 13:54, Dana Nesnídalová
V originále
Využití technologií a metody výuky spojené s řešením problémů v zeměpisu jsou dlouhodobě zkoumanými tématy nejen v Česku (Karvánková, 2017). Toto propojení však u nás není dostatečně zmapováno. Cílem příspěvku je představit dosavadní stav poznání v oblasti propojení výuky s geografickými informačními systémy (GIS) a badatelsky orientované výuce v zeměpisu. Přehledovou studií sleduji cíle, využité metody, výsledky empirických studií a teoretické uchopení tématu. Na základě výsledků přehledové studie bude navrhnut výzkum, který bude součástí disertační práce.
Anglicky
The use of technologies and teaching methods related to problem-solving in geography are long discussed topics not only in the Czech Republic (Karvánková, 2017). The connection is not sufficiently mapped in our country. The aim of the paper is to present the current state of knowledge in the field by linking teaching with geographical information systems (GIS) and inquiry-based learning in geography teaching. I pursue the aims, the methods used, the results of empirical studies and the theoretical grasp of the topic. Based on the results of the overview study, research will be proposed, which will be a part of the doctoral thesis.
Návaznosti
MUNI/A/1515/2020, interní kód MU |
|