KORVASOVÁ, Veronika. Image geografie: přehledová studie. In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Na cestě ke spravedlivému vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Image geografie: přehledová studie |
Název česky | Image geografie: přehledová studie |
Název anglicky | Image of Geography: A Review |
Autoři | KORVASOVÁ, Veronika. |
Vydání | XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Na cestě ke spravedlivému vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 2021. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | student; image; geografie, postoj |
Klíčová slova anglicky | student; image; geography; attitude |
Změnil | Změnila: Mgr. Veronika Korvasová, Ph.D., učo 409071. Změněno: 22. 2. 2022 22:35. |
Anotace |
---|
Cílem příspěvku je představit přehledovou studii, která je součástí disertační práce a zabývá se image geografie z pohledu žáků. Přehledová studie shrnuje dosavadní poznání o image geografie. Geografie čelí krizi identity, upadajícímu zájmu žáků a je ohrožena její hodinová dotace v rámci základního vzdělávání v Česku. Přehledová studie nabídne odpovědi na otázky: Jakou image má geo‑ grafie mezi žáky, jak je vnímána? Jakou metodu zvolit pro měření image? Jaké faktory nejvíce ovlivňují image? Na základě těchto zjištění pak autorka navrhne vlastní disertační výzkum. |
Anotace anglicky |
---|
The aim of the paper is to present a review, which is part of the dissertation and deals with the image of geography from the perspective of students. The review summarizes the current knowledge about the image of geography. Geography is facing a crisis of identity, declining interest of pupils and its curriculum time within basic education in the Czech Republic is endangered. The review offers answers to the questions: What is the image of geography among students, how is it perceived? What image-measuring method is the best? What factors influence image the most? Based on these findings, the author will propose her own dissertation research. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1515/2020, interní kód MU | Název: Od rešerše ke vysokoškolské didaktice (Akronym: REVYD) |
Investor: Masarykova univerzita, Od rešerše ke vysokoškolské didaktice | |
MUNI/IGA/1144/2020, interní kód MU | Název: Image of geography from the pupil’s perspective: Design of a research tool and its operationalization |
Investor: Masarykova univerzita, Image of geography from the pupil’s perspective: Design of a research tool and its operationalization |
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 10:12