„LEŠENIE“ AKO POMOC PRI BUDOVANÍ HODNÔT NA ETICKEJ VÝCHOVE
HORNIAKOVÁ, Michaela. „LEŠENIE“ AKO POMOC PRI BUDOVANÍ HODNÔT NA ETICKEJ VÝCHOVE. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | „LEŠENIE“ AKO POMOC PRI BUDOVANÍ HODNÔT NA ETICKEJ VÝCHOVE |
Název česky | „LEŠENÍ“ JAKO POMOC PŘI BUDOVÁNÍ HODNOT V ETICKÉ VÝCHOVĚ |
Název anglicky | ‟SCAFFOLDING” AS A HELP FOR BUILDING VALUES IN ETHICS CLASSES |
Autoři | HORNIAKOVÁ, Michaela. |
Vydání | 2021. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | slovenština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-7392-367-9 |
Klíčová slova česky | promluv žáka, etická výchova, lešení |
Klíčová slova anglicky | student speech, ethical education, scaffolding |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 11. 1. 2022 12:50. |
Anotace |
---|
Príspevok sa zaoberá „lešením“ ako interakciou medzi učiteľom a žiakmi na hodinách etickej výchovy. „Lešenie“ je charakterizované na základe výskumu Šeďová et al. (2016) ako interakcia žiaka a kompetentného učiteľa. Príspevok analyzuje dáta z kvalitatívneho výskumného šetrenia. Výskumu sa zúčastnilo 33 žiakov druhého stupňa základnej školy. Pozornosť je venovaná tým situáciám, kde učiteľ prichádza do interakcie so žiakmi. Z výsledkov výskumu vyplýva, že pokiaľ je žiakom ponechaná možnosť ovplyvňovať vývoj diskusie, nadväzujú je‑ den na druhého a nemajú strach z prehovoru. Najmä so štruktúrovanou pomocou učiteľa žiaci formulujú rozvité prehovory, v ktorých objasňujú svoje hodnoty. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek se zabývá "lešením" jako interakcí mezi učitelem a žáky na hodinách etické výchovy. "Lešení" je charakterizováno na základě výzkumu Šeďová et al. (2016) jako interakce žáka a kompetentního učitele. Příspěvek analyzuje data z kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumu se zúčastnilo 33 žáků druhého stupně základní školy. Pozornost je věnována těm situacím, kde učitel přichází do interakce se žáky. Z výsledků výzkumu vyplývá, že pokud je žákům ponechána možnost ovlivňovat vývoj diskuse, navazují jeden na druhého a nemají strach z projevu. Zejména se strukturovanou pomocí učitele žáci formulují rozvité projevy, v nichž objasňují své hodnoty. |
Anotace anglicky |
---|
The paper deals with “scaffolding” as the interaction of a student and a teacher in ethics classes. The research involved 33 secondary school students. Attention is paid to those situations where the teacher comes into interaction with the student. The results of the research show that as long as students are left with the oppor‑ tunity to influence the development of the discussion, they follow each other and are not afraid of talking in class. Especially with the structured help of the teacher, students formulate developed conversations in which they clarify their values |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1245/2020, interní kód MU | Název: Kvalita ve škole (Akronym: Kva) |
Investor: Masarykova univerzita, Kvalita ve škole |
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 03:16