2021
Využití GIS v problémově orientovaných učebních úlohách na příkladu zeměpisného učiva
MAŠTEROVÁ, Vendula a Darina MÍSAŘOVÁZákladní údaje
Originální název
Využití GIS v problémově orientovaných učebních úlohách na příkladu zeměpisného učiva
Název anglicky
The Use of problem-oriented learning tasks on example of geography curriculum
Autoři
MAŠTEROVÁ, Vendula a Darina MÍSAŘOVÁ
Vydání
Komenský, Masarykova univerzita, 2021, 0323-0449
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
GIS; problémově-orientovanané úlohy
Klíčová slova anglicky
GIS; problem-oriented learning tasks
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2022 21:30, Mgr. Vendula Mašterová
V originále
GISy skrývají velký potenciál pro budoucnost výuky na základních i středních školách, přesto je využívání GIS v prostředí českých škol stále v počátcích. Výuka GIS není dostatečně podpořena kurikulárními dokumenty, ani metodickými materiály. V příspěvku nabízíme jednu z možností, jak efektivně zapojit a využít geografické informační systémy již na základní škole při řešení problémově-orientovaných úloh v hodinách zeměpisu.
Anglicky
438 / 5 000 Výsledky překladu GISs have great potential for the future of teaching in primary and secondary schools, yet the use of GIS in the environment of Czech schools is still in its infancy. GIS teaching is not sufficiently available for curricular documents or methodological materials. In this paper, we offer one of the ways to effectively engage and use geographic information systems in primary school in solving problem-oriented tasks in geography lessons.
Návaznosti
TL02000142, projekt VaV |
|