j 2021

Využití GIS v problémově orientovaných učebních úlohách na příkladu zeměpisného učiva

MAŠTEROVÁ, Vendula a Darina MÍSAŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

Využití GIS v problémově orientovaných učebních úlohách na příkladu zeměpisného učiva

Název anglicky

The Use of problem-oriented learning tasks on example of geography curriculum

Autoři

MAŠTEROVÁ, Vendula a Darina MÍSAŘOVÁ

Vydání

Komenský, Masarykova univerzita, 2021, 0323-0449

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

GIS; problémově-orientovanané úlohy

Klíčová slova anglicky

GIS; problem-oriented learning tasks

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2022 21:30, Mgr. Vendula Mašterová

Anotace

V originále

GISy skrývají velký potenciál pro budoucnost výuky na základních i středních školách, přesto je využívání GIS v prostředí českých škol stále v počátcích. Výuka GIS není dostatečně podpořena kurikulárními dokumenty, ani metodickými materiály. V příspěvku nabízíme jednu z možností, jak efektivně zapojit a využít geografické informační systémy již na základní škole při řešení problémově-orientovaných úloh v hodinách zeměpisu.

Anglicky

438 / 5 000 Výsledky překladu GISs have great potential for the future of teaching in primary and secondary schools, yet the use of GIS in the environment of Czech schools is still in its infancy. GIS teaching is not sufficiently available for curricular documents or methodological materials. In this paper, we offer one of the ways to effectively engage and use geographic information systems in primary school in solving problem-oriented tasks in geography lessons.

Návaznosti

TL02000142, projekt VaV
Název: Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách
Investor: Technologická agentura ČR, Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách