KOLUMBER, Tereza. Výuka cizích jazyků v meziválečném baťovském Zlíně. In Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výuka cizích jazyků v meziválečném baťovském Zlíně
Název česky Výuka cizích jazyků v meziválečném baťovském Zlíně
Název anglicky Foreign Language Education in Baťa's Zlín during the Interwar Period
Autoři KOLUMBER, Tereza.
Vydání Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky Baťa, Zlín, výuka cizích jazyků
Klíčová slova anglicky Baťa, Zlín, foreign language education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 11. 1. 2022 13:27.
Anotace
Baťovské školství se v posledních letech stalo předmětem zájmu několika českých i zahraničních výzkumů. Žádná z dosavadních studií se ale podrobněji nezabývala výukou cizích jazyků, která byla pro zahraniční obchod společnosti Baťa klíčová. Díky rychlé expanzi podniku do zahraničí vznikla potřeba vytvořit školu, jejíž absolventi, tedy budoucí zaměstnanci globálního koncernu, budou schopni komunikovat v cizím jazyce na úrovni rodilého mluvčího. Koncern si byl vědom, že nestačí pouze podporovat vzdělávání dospělých, a proto se ve třicátých letech jeho potřeby projevily ve vzniku Soukromé cizojazyčné měšťanské školy, kde byla určitá část předmětů vyučována rodilými mluvčími v angličtině, němčině a francouzštině.
Anotace anglicky
The Baťa education system has become the subject of Czech and foreign studies. However, this research has not provided focused insight into foreign language teaching, which plays a vital role in its interests due to its global ex‐ pansion. Future graduates of supported schools would have communication abilities like native speakers, which could be valuable for activities abroad. The multinational company realized that it was not sufficient to support adult and therefore, its concerns were mainly projected in the 1930s in the establishment of the Private Foreign Language Citizen School, where most subjects were taught by native speakers in English, German and French.
Návaznosti
MUNI/A/1245/2020, interní kód MUNázev: Kvalita ve škole (Akronym: Kva)
Investor: Masarykova univerzita, Kvalita ve škole
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 08:16