2021
Výuka cizích jazyků v meziválečném baťovském Zlíně
KOLUMBER, TerezaZákladní údaje
Originální název
Výuka cizích jazyků v meziválečném baťovském Zlíně
Název česky
Výuka cizích jazyků v meziválečném baťovském Zlíně
Název anglicky
Foreign Language Education in Baťa's Zlín during the Interwar Period
Autoři
Vydání
Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky
Baťa, Zlín, výuka cizích jazyků
Klíčová slova anglicky
Baťa, Zlín, foreign language education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 1. 2022 13:26, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Baťovské školství se v posledních letech stalo předmětem zájmu několika českých i zahraničních výzkumů. Žádná z dosavadních studií se ale podrobněji nezabývala výukou cizích jazyků, která byla pro zahraniční obchod společnosti Baťa klíčová. Díky rychlé expanzi podniku do zahraničí vznikla potřeba vytvořit školu, jejíž absolventi, tedy budoucí zaměstnanci globálního koncernu, budou schopni komunikovat v cizím jazyce na úrovni rodilého mluvčího. Koncern si byl vědom, že nestačí pouze podporovat vzdělávání dospělých, a proto se ve třicátých letech jeho potřeby projevily ve vzniku Soukromé cizojazyčné měšťanské školy, kde byla určitá část předmětů vyučována rodilými mluvčími v angličtině, němčině a francouzštině.
Anglicky
The Baťa education system has become the subject of Czech and foreign studies. However, this research has not provided focused insight into foreign language teaching, which plays a vital role in its interests due to its global ex‐ pansion. Future graduates of supported schools would have communication abilities like native speakers, which could be valuable for activities abroad. The multinational company realized that it was not sufficient to support adult and therefore, its concerns were mainly projected in the 1930s in the establishment of the Private Foreign Language Citizen School, where most subjects were taught by native speakers in English, German and French.
Návaznosti
MUNI/A/1245/2020, interní kód MU |
|