k 2021

Výuka cizích jazyků v meziválečném baťovském Zlíně

KOLUMBER, Tereza

Základní údaje

Originální název

Výuka cizích jazyků v meziválečném baťovském Zlíně

Název česky

Výuka cizích jazyků v meziválečném baťovském Zlíně

Název anglicky

Foreign Language Education in Baťa's Zlín during the Interwar Period

Vydání

Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7392-367-9

Klíčová slova česky

Baťa, Zlín, výuka cizích jazyků

Klíčová slova anglicky

Baťa, Zlín, foreign language education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 1. 2022 13:26, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Baťovské školství se v posledních letech stalo předmětem zájmu několika českých i zahraničních výzkumů. Žádná z dosavadních studií se ale podrobněji nezabývala výukou cizích jazyků, která byla pro zahraniční obchod společnosti Baťa klíčová. Díky rychlé expanzi podniku do zahraničí vznikla potřeba vytvořit školu, jejíž absolventi, tedy budoucí zaměstnanci globálního koncernu, budou schopni komunikovat v cizím jazyce na úrovni rodilého mluvčího. Koncern si byl vědom, že nestačí pouze podporovat vzdělávání dospělých, a proto se ve třicátých letech jeho potřeby projevily ve vzniku Soukromé cizojazyčné měšťanské školy, kde byla určitá část předmětů vyučována rodilými mluvčími v angličtině, němčině a francouzštině.

Anglicky

The Baťa education system has become the subject of Czech and foreign studies. However, this research has not provided focused insight into foreign language teaching, which plays a vital role in its interests due to its global ex‐ pansion. Future graduates of supported schools would have communication abilities like native speakers, which could be valuable for activities abroad. The multinational company realized that it was not sufficient to support adult and therefore, its concerns were mainly projected in the 1930s in the establishment of the Private Foreign Language Citizen School, where most subjects were taught by native speakers in English, German and French.

Návaznosti

MUNI/A/1245/2020, interní kód MU
Název: Kvalita ve škole (Akronym: Kva)
Investor: Masarykova univerzita, Kvalita ve škole